אזעקה נשמעה ביישובי הצפון - בצה"ל מאשרים: "השיגור מעזה"

חרבות ברזל, היום השביעי ללחימה: רקטה נורתה לעבר יישובי הצפון, אזעקה נשמעה בין היתר בעיר צפת. בצה"ל מאשרים כי הירי בוצע מרצועת עזה ולא מלבנון | אלוף פיקוד הצפון הוציא צו אלוף המכריז על מטולה כשטח צבאי סגור

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/23 13:44 כח בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 13/10/23 15:07

אזעקה נשמעה ביישובי הצפון - בצה"ל מאשרים: "השיגור מעזה"
יירוט של כיפת ברזל, ארכיון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

היום השביעי למלחמת "חרבות ברזל": בשעה 15:00 הופעלה התרעה במרבית יישובי צפון הארץ, בין היתר בגליל העליון ובגליל התחתון. אזעקה נשמעה בעיר צפת ויירוט נצפה. מדובר צה"ל נמסר כי "הופעלה התרעה בצפון הארץ. הפרטים בבדיקה". בחמאס טענו כי האזעקות שנשמעו בצפון הן מירי שבוצע מעזה ולא מלבנון, ובשעה 15:10 עדכן צה"ל כי אכן השיגור בוצע מעזה: "זוהה שיגור משטח רצועת עזה לעבר אזור צפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את השיגור". לפי דיווחים שונים היירוט בוצע על ידי מערכת קלע דוד.

מטולה הוכרזה כשטח צבאי סגור

אלוף פיקוד הצפון החליט היום (שישי) כי מטולה תוכרז כשטח צבאי סגור, במקביל, מטחי הקרטות נמשכים כל העת לעבר הדרום והשפלה. מחבל חוסל סמוך לזיקים. מניין ההרוגים בישראל עומד על 1,300 בני אדם, ומשרד הבריאות עדכן כי ישנם 394 פצועים המאושפזים בבתי החולים, מהם 99 קשה, 193 בינוני ו-102 קל.

מעיריית מטולה נמסר לתושבים: "מבקשים לעדכן כי הבוקר הוצא צו אלוף המכריז על מטולה כשטח צבאי סגור. תושבים מתבקשים שלא לעלות לכיוון. אנו נמצאים בקשר רציף עם גורמי הצבא, מקיימים ישיבות הערכת מצב מדי יום ונמשיך לעדכן בכל ההתפתחויות". במקביל, כאמור, בשעה 13:30 חוסל מחבל סמוך לקיבוץ זיקים שבעוטף עזה.

דובר צה"ל: "האחריות על מה שעלול לקרות למי שלא יתפנה היא על הראש של חמאס"

הבוקר (שישי) אמר דובר צה"ל, דניאל הגרי: "קראנו לתושבי עזה להתפנות על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית, אבל חמאס שגרוע מדאע"ש קורא לאוכלוסייה שלא להישמע לקריאה גם בשעה זו, ולא להתפנות לאזורים בטוחים. האחריות על מה שעלול לקרות למי שלא יתפנה היא על הראש של חמאס".

הגרי עדכן גם בנוגע לחטפוים והנופלים ואמר: "מתחילת המלחמה נמסרו הודעות ל-258 חללי צה"ל שאנחנו ממשיכים ללוות. מסרנו הודעות למשפחות של 120 חטופים. זה מדיר שינה מעיינינו ומאמצים רבים מוקדשים לעניין הזה. יוצאות הרבה הודעות בתקשורת, גם הודעות של חמאס. אנחנו נדווח על מידע אמין וודאי. העניין הזה בראש מעיינינו, בעדיפות עליונה. אלו אזרחי ישראל המצויים בידי ארגון טרור רצחני".