ארה"ב שולחת נושאת מטוסים לכיוון ישראל

ארה"ב מקדמת נושאת מטוסים לחופי ישראל, זאת לצד ספינות צבאיות נוספות וכלי טיס. בנוסף בארה"ב הבטיחו כי יספקו בימים הקרובים נשק ותחמושת לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/23 23:02 כג בתשרי התשפד

ארה"ב שולחת נושאת מטוסים לכיוון ישראל
נושאת המטוסים, צילום: shutterstock

מלחמת חרבות ברזל: יותר מיממה מפרוץ הלחימה, ההערכות כי מספר ההרוגים והנרצחים עומד על 700. בשעה 17:00 עדכן משרד הבריאות כי ישנם 2243 פצועים, בהם 350 במצב קשה ואנוש. הערב (א') הודיע מזכיר המדינה של ארה"ב, לויד אוסטין כי הורה לקרב את נושאת המטוסים USS ג'רלד פורד למזרח הים התיכון, קרוב יותר לחופי ישראל. נושאת המטוסים USS ג'רלד פורד היא המובילה ביותר מבין נושאות המטוסים של ארה"ב, ועליה עשרות רבות של מטוסים.

בתוך כך, הרמטכ"ל הרצי הלוי מסר היום לראשונה מאז פרוץ המלחמה הצהרה ואמר: "מדינת ישראל וצה"ל משיבים עכשיו מלחמה נגד מתקפה שהיא נפשעת ואכזרית של חמאס - חדירה של מחבלים לבתים פרטיים של אזרחים בעוטף עזה, לקיחה של נשים ילדים. זה טרור רצחני. לכן, אנחנו עכשיו תוקפים, רודפים ופוגעים בכל מי שנטל בזה חלק. בזה אנחנו נמשיך. אני יודע שהיממה האחרונה הייתה קשה, המחיר כבד".

צפויים לנו קדימה ימי לחימה ארוכים ומורכבים

הלוי הוסיף ואמר כי: "חיילים שלנו נהרגו, נפצעו. חלק נמצאים בידי האויב. לכן זה זמן למלחמה - לא מבצע, לא סבב. זמן למלחמה. ובתוך המלחמה הזאת צה"ל חזק, יפעל חזק וינצח ויגיע להישגים שצריך. צפויים לנו קדימה ימי לחימה ארוכים ומורכבים. אנחנו נשמור על מוכנות בכל הזירות וכל אחד יעשה בזירתו כמיטב יכולתו. נמשיך לתקוף בעזה כולה באופן רחב, בפרט באזורים שמהם יוצאות ההתקפות לתוך שטחנו".