מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל הודיע לאו"ם: לפנות את צפון הרצועה תוך 24 שעות

צה"ל הודיע לאו"ם כי על כלל תושבי צפון רצועת עזה להתפנות דרומה בתוך 24 שעות. בהודעה שנמסרה לתושבי צפון הרצועה נכתב: "מחבלי חמאס מסתתרים במנהרות מתחת לבתים בעיר עזה, נועו דרומה למען ביטחונכם האישי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/23 07:35 כח בתשרי התשפד

צה"ל הודיע לאו"ם: לפנות את צפון הרצועה תוך 24 שעות
תקיפה בעזה, מלחמת "חרבות ברזל", צילום: Atia Mohammed/Flash90

היום השביעי למלחמה: ישראל העבירה הלילה (שישי) מסר ברור לאו"ם - עליכם לפנות את צפון רצועת עזה בתוך 24 שעות. ע"פ דובר האו"ם, ישראל הורתה לפנות את כל תושבי העיר עזה, על כל שכונותיה, שנמצאים מצפון לנחל עזה. בנוסף, תושבי הערים בית חאנון, בית לאהיה ומחנה ג'באליה יצטרכו גם הם להתפנות.

בעקבות ההודעה, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש שוחח פעמיים במהלך הלילה עם גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם, וביקש ממנו הבהרות נוספות על הודעת ישראל. במהלך שיחתם הזהיר מזכ"ל האו"ם כי המהלך יגרום לאסון הומינטרי ואינו בר ביצוע. יחד עם זאת, ב‏סוכנות אונר"א הודיעו הבוקר על העברת החמ"ל וכלל העובדים לדרום הרצועה.

תקיפת צה"ל בעזה, מלחמת חרבות ברזל

תקיפת צה"ל בעזה, מלחמת חרבות ברזל צילום: Mohammed/Flash90

ארדן: "במקום לעמוד לצידה של ישראל שאזרחיה נשחטו, האו"ם מטיף דווקא לישראל"

מאוחר יותר ארדן מתח ביקורת חריפה על תגובת האו"ם: "זאת חרפה. שנים רבות, שהאו"ם 'עוצם עיניים' לנוכח התחמשות החמאס והשימוש שלו באוכלוסיה האזרחית ובתשתית האזרחית ברצועה כמקום מסתור לכלי הנשק והרצח שלו, וכעת, במקום לעמוד לצידה של ישראל, שאזרחיה נשחטו על ידי מחבלי החמאס ושמנסה למזער פגיעה בבלתי מעורבים, הוא מטיף דווקא לישראל".

השגריר ארדן באו"ם, היום |

"האו"ם מטיף דווקא לישראל", ארדן. צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם

"הפינוי הזה הוא למען ביטחונכם האישי"

מסר דומה הועבר גם לכלל התושבים, ובהודעה שנמסרה לתושבי העיר עזה נכתב: "ארגון הטרור חמאס פתח במלחמה מול מדינת ישראל, העיר עזה היא מרחב שבו מתקיימת פעילות צבאית. הפינוי הזה הוא למען ביטחונכם האישי".

"מחבלי חמאס מסתתרים מנהרות מתחת לבתים בעיר עזה"

עוד נכתב בהודעה: "ניתן יהיה לחזור לעיר עזה רק לאחר הודעה שתאשר זאת. אין להתקרב לאזור הגדר עם מדינת ישראל. מחבלי חמאס מסתתרים מנהרות מתחת לבתים בעיר עזה, ובתוך בניינים מרובים אזרחים חפים מפשע". תושבי עזה נועו דרומה למען ביטחונכם האישי וביטחון משפחותיכם, הרחיקו עצמכם ממחבלי החמאס שמשתמשים בכם כמגן אנושי. צה"ל עתיד בימים הקרובים להמשיך לפעול באופן משמעותי בעיר עזה, ומעוניין להימנע מפגיעה באזרחים".