ברקת נגד אונר"א: הצעת החוק שתשים סוף לפעילות הארגון בישראל

חבר הכנסת מהליכוד הגיש הצעת חוק לפיה החל משנת 2020 הארגון יפסיק את כל פעילותו בתחומי ישראל. ח"כ ברקת: "המשך קיומו של ארגון זה בשטח מדינת ישראל מרחיק את אזורנו מכל תקווה לדו קיום וביתר שאת פוגע במרקם החיים בקרב תושבי ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/19 18:43 כט בחשון התשפ

ברקת נגד אונר"א: הצעת החוק שתשים סוף לפעילות הארגון בישראל
ח"כ ניר ברקת, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) הגיש הצעת חוק הקובעת כי החל משנת 2020 הארגון אונר"א יפסיק את כל פעילותו בתחומי ישראל, זאת על רקע ההצבעה שהתקיימה על הארכת המנדט של הארגון.

בהצעה תומכים רוב חברי הכנסת והצטרפו אליה גם ראשי הסיעות: ח"כ מיקי זוהר ראש סיעת הליכוד, ח"כ עודד פורר ראש סיעת ישראל ביתנו, ח"כ יואב בן צור ראש סיעת ש"ס, ח"כ יעקב אשר ראש סיעת יהדות התורה, ח"כ אופיר סופר ראש סיעת הבית היהודי וח"כ מתן כהנא ראש סיעת הימין החדש.
מטרת הצעת החוק היא מימוש ריבונות מדינת ישראל ויישום חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל. על פי הצעת החוק החל משנת 2020 תימנע כל פעילות של אונר"א בישראל, אונר"א תחדל מלהפעיל כל נציגות, לספק כל שירות  ולקיים כל פעילות בתחומי מדינת ישראל.

לאחרונה התפרסמו ידיעות על השחיתות בארגון, שהובילו לפיטוריו של המזכ"ל פייר קרנבול, וגם ממשל טראמפ שכבר עצר את המימון לאונר"א בשנה שעברה פועל להידוק הפיקוח והגברת השקיפות בארגון. ח"כ ברקת שלח מכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, בו קרא לו להצביע נגד הארכת המנדט לאונר"א בהצבעה באסיפה הכללית שתערך בקרוב וביקש ממנו שיקרא לחברי מועצת האו"ם להצביע נגד המשך פעילות אונר"א.

על פי ח"כ ברקת אונר"א משמשת במה להסתה וחינוך לשנאת ישראל ופגיעה בתושביה היהודים. בבתי הספר שמפעילה אונר"א בירושלים נלמדים תכנים אנטישמים ובספרי הלימוד מפארים מחבלים שרצחו ילדים ונשים. גם מוסדותיה של אונר"א במוקדים אחרים משמשים "קרקע פורה" לביצוע פעולות והסתה כנגד מדינת ישראל, כמו שהתגלה לאחר מבצע צוק איתן כי מוסדותיה של אונר"א בעזה שימשו את ארגוני הטרור לאחסון ולירי טילים על ישראל.

כראש העיר ירושלים ח"כ ברקת פעל רבות נגד פעילות אונר"א במזרח העיר. העירייה בראשותו גיבשה תכנית פעולה לשם החלפת שירותי אונר"א בתחומי החינוך, הבריאות והרווחה ואף החלה במימוש מספר צעדים בשטח. בגיבוי ממשלת ישראל החל משנת 2018 קיבלה ירושלים שליטה על רובם המכריע של השירותים הניתנים ע"י אונר"א, כך שכיום אונר"א מעניקה שירותים לפחות מ 2% מהאוכלוסייה הערבית בירושלים.