מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"אמרתי לו ללחוץ על הגז": בן ה-15 נפצע בהתקלות והציל את משפחתו

"היינו בטוחים שזה חיילי צה"ל, התקרבנו אליהם והם פתחו ביריות", מספר זוהר בן ה-15 שמאושפז בוולפסון לאחר התקלות עם מחבלים שהסתיימה בנס | אימו מבהירה: "בית לא מחליפים, אנחנו חוזרים על בטוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/23 15:37 כג בתשרי התשפד

"אמרתי לו ללחוץ על הגז": בן ה-15 נפצע בהתקלות והציל את משפחתו
צילום: דוברות ביהח וולפסון

זוהר שחר בן ה-15 מקיבוץ אור הנר, היה בדרך לאימון טריאתלון עם אביו וחברו, כאשר בדרך נתקלו בחוליית מחבלים ונפצעו מירי חי, אלא שבזכות תושייתו של הנוער חייהם ניצלו וכעת זוהר מתאושש מפציעתו במרכז הרפואי וולפסון.

זוהר מספר על רגעי האימה הבלתי נתפסים הללו: "היינו בתחנת דור אלון של קיבוץ כפר עזה ואבא שלי רצה להתחיל לחזור לכיוון הבית. היינו באוטו עם עוד חבר ואז בדרך הביתה לקיבוץ ליד מפלסים, הייתה חוליית מחבלים".

"הורדתי את האמברקס ואמרתי לו ללחוץ על הגז"

זוהר המשיך וסיפר: "היינו בטוחים שזה חיילי צה"ל ששמו שם מחסום. התקרבנו אליהם, אבא היה בטוח שזה צה"ל אז הוא עצר את האוטו לאיזה 3-5 שניות ואז פתחו עלינו ביריות. אבא שלי איבד שליטה ולא ידע מה לעשות, כולנו היינו כבר פצועים, חבר שלי היה פצוע בעין, אני הייתי פצוע בכתף ואבא נפצע ביד". למרות הפציעות, זוהר גילה תושיה: "ידעתי מה לעשות, הורדתי את האמברקס ואמרתי לו ללחוץ על הגז ולחזור לכיוון דור אלון ושם צוות התחנה עזר לנו וטיפל בנו". אביו של זוהר, נותח במרכז הרפואי וולפסון ומתאושש ברגעים אלו בעוד שזוהר משתקם במחלקה לכירורגית ילדים.

כוחות צה"ל בעוטף עזה, היום

כוחות צה"ל בעוטף עזה, היום, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

ד"ר אדם גולדשטיין, מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי וולפסון, אמר כי "זוהר הגיע אלינו לאחר שנפצע בכתף בעקבות התקלות עם מחבלים והפגין תושייה מדהימה במהלך האירוע שהצילה את אביו וחברו. הענקנו לו טיפול רפואי מיידי ולאחר שמצבו התייצב הוא הועבר למחלקה כירורגית ילדים, שם הוא משתקם ברגעים אלו". ד"ר סרגיי קידר, מנהל המחלקה לכירורגיית ילדים, וולפסון, והסיף: "הצוותים שלנו עובדים מסביב לשעון כדי להעניק לכל הפצועים את הטיפול הטוב ביותר".

"בית לא מחליפים, אנחנו חוזרים על בטוח"

כששאלנו את אמו של זוהר, עידית שחר, עובדת סוציאלית במרכז החוסן בשדרות האם כשנחזור לשגרה, יחזרו לגור בעוטף ענתה: "בוודאי. אני עובדת במרכז חוסן בשדרות עם צוות מדהים שנותן מענה לתושבים ועובד 24/7 וזמין עבור. ומבחינתנו זו שליחות מאוד גדולה". לדבריה: "מעבר לזה - ברור שאנחנו חוזרים. אור הנר זה הבית שלנו ומבחינתנו אין למקום הזה תחליף. זו הארץ שלנו, זה ערך מאוד משמעותי מבחינתנו - החיבור והשייכות לאזור, ובית לא מחליפים, אנחנו חוזרם על בטוח".

שחר מסרה לתשובי העוטף: "אנחנו איתכם בלב חושבים עליכם כל הזמן ויודעים שאתם עושים כל מה שאפשר גם עבור עצמכם וגם עבור המשפחות שלכם. תהיו הכי חזקים שאפשר אנחנו עושים באמת מעשי גבורה בכל יום שם ואני מאחלת מכל הלב החלמה מהירה לפצועים ושהחטופים יישובו במהרה הביתה, אנחנו איתכם באמת לכל מה שצריך".