אחרי עסקת המיליארדים עם גרמניה - גלנט מזהיר מהסיוט האיראני: "זה רק הפרומו"

שר הביטחון גלנט חתם על העסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה במסגרתה נמכרה לגרמניה מערכת ההגנה מפני טילים "חץ 3". גלנט: "המל"טים האיראנים הם רק הפרומו למה שנראה, אם אמברגו הטילים על איראן יפוג בעוד חודש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/23 15:34 יג בתשרי התשפד

אחרי עסקת המיליארדים עם גרמניה - גלנט מזהיר מהסיוט האיראני: "זה רק הפרומו"
"המל"טים האיראנים הם רק הפרומו", גלנט, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

משרד הביטחון הישראלי, משרד ההגנה הגרמני והתעשייה האווירית סיכמו בחודש שעבר על העסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה במסגרתה גרמניה תרכוש מישראל את מערכת ההגנה מטילים "חץ 3" בעלות 3.5 מיליארד דולר. היום (ה') שר הביטחון גלנט חתם על עסקת המכירה ואמר: "80 שנים מאז מלחמת העולם השנייה, ישראל וגרמניה משלבות ידיים בבניית עתיד בטוח יותר לשני העמים".

גלנט בטקס החתימה

גלנט בטקס החתימה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"המל"טים האיראנים הם רק הפרומו"

שר הביטחון התייחס בדבריו לאמברגו הטילים על איראן שצפוי לפוג בחודש הבא והזהיר: "המל"טים האיראנים שהורגים אזרחים חפים מפשע ברחבי העולם, הם רק הפרומו למה שנראה, אם אמברגו הטילים על איראן יפוג בעוד חודש". בהמשך הסביר גלנט: "לאיראן יהיה חופש פעולה להפיץ טילים מתקדמים, כל זאת לצד המירוץ להשגת נשק גרעיני צבאי. למול התוקפנות האיראנית, על הקהילה הבינלאומית לבצע פעולות משמעותיות".

מגן וחץ - חיל האוויר

מל"ט, ארכיון. צילום: דובר צה"ל

מערכת ההגנה האווירית המתקדמת מסוגה בעולם

"חץ 3" הינו מיירט אקסו-אטמוספרי ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. המיירט בעל יכולת יירוט ארוכת טווח, בגובה רב מעל לאטמוספירה, יכולת שהופכת אותו למיירט הטוב מסוגו בעולם. עיקרון הפעולה של "חץ 3" מבוסס על פגיעה פיזית ישירה במטרה (HIT TO KILL). מערכת "חץ 3", שמפותחת ומיוצרת במשותף על ידי מנהלת "חומה" במפא"ת (המנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) והסוכנות האמריקאית להגנה מטילים (MDA), בהובלת התעשייה האווירית, היא מערכת ההגנה אווירית המתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה.