הרצי הלוי: "צה"ל מוכן גם לעימות רב זירתי"

את הדברים כותב הלוי באיגרת מיוחדת במלאת 50 שנה למלחמת יום כיפור, הלוי מוסיף: "רוח לוחמי צה"ל לא נופלת ברוחם של לוחמי כיפור". נחשפה פקודת היום של הרמטכ"ל דוד אלעזר בתום המלחמה: "אחי הלוחמים, יצאנו מנצחים מהקרב"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 22/09/23 07:30 ז בתשרי התשפד

הרצי הלוי: "צה"ל מוכן גם לעימות רב זירתי"
הרמטכ"ל הלוי, צה"ל מוכן לכל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במלאת יובל למלחמת יום הכיפורים, הרמטכ"ל הרצי הלוי נפגש עם משפחתו של רא"ל (בדימוס) דוד אלעזר ז"ל ואמר: "לנו יש זכות גדולה ללמוד מדוגמה ומופת, להתבונן למעלה ולומר ׳אם יהיו מבחנים קשים, ככה אנחנו רוצים להיות׳".

הרצי הלוי ומשפחתו של דוד אלעזר צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל לחיילי: "צה"ל מוכן כתמיד"

הרמטכ"ל באיגרת מיוחדת למשרתי צה"ל: "המלחמה, שנפתחה בהפתעה, הסתיימה כאשר כוחות צה"ל מאיימים על בירות מצרים וסוריה, וכופים עליהן הפסקת אש. בהחלטותינו בדרג הצבאי ובמעשינו בשדה הקרב אנו נושאים באחריות לגורלה של אומה". הלוי הוסיף ואמר: "ידעו אויבינו כי רוח לוחמי צה"ל ולכידות שורותיו אינן נופלות מאלה של לוחמי יום הכיפורים, וכי צה"ל מוכן כתמיד גם לעימות צבאי רב־זירתי אם יידרש לו".

הלוי ואלמנתו של דוד אלעזר ז"ל

הלוי ואלמנתו של דוד אלעזר ז"ל צילום: דובר צה"ל

כאמור, הלוי קיים ביום שלישי האחרון מפגש עם משפחתו של הרמטכ"ל בתקופת מלחמת יום הכיפורים, רב-אלוף (בדימוס) דוד "דדו" אלעזר ז"ל. במהלך המפגש, שהתקיים בקריה, ממנו נוהלו חלקים משמעותיים מהלחימה, שוחחו הרמטכ"ל ובני המשפחה אודות דמותו של הרמטכ"ל דאז, מורשתו וחשיבות השתנות צה"ל והפקת הלקחים שנעשתה אחרי המלחמה.

פקודת היום של הרמטכ"ל בסוף המלחמה

בסיום המפגש, העניק הרמטכ"ל לתלמה אלעזר, אלמנתו של הרמטכ"ל דאז, תעודה אשר כוללת שני חלקים: הראשון, פקודת יום שנכתבה על ידי רא"ל (בדימוס) דוד אלעזר עם סיום המלחמה באוקטובר 1973; השנייה, איגרת שנכתבה על ידי הרמטכ"ל הנוכחי לציון יובל למלחמה, ואמר: "לנו יש זכות גדולה ללמוד מדוגמה ומופת, להתבונן למעלה ולומר ׳אם יהיו מבחנים קשים, ככה אנחנו רוצים להיות".

פקודת היום של הרמטכ"ל דוד אלעזר

פקודת היום של הרמטכ"ל דוד אלעזר צילום: דובר צה"ל