"הברק" החדש של כוחות היבשה: צה"ל קלט את כלי המלחמה הקטלני

לאחר יותר מחמש שנות פיתוח וייצור: בצה"ל חושפים לראשונה את טנק העתיד של צה"ל- טנק "הברק" שמבוסס על טכנולוגיות בינה מלאכותית

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/23 15:58 ד בתשרי התשפד

"הברק" החדש של כוחות היבשה: צה"ל קלט את כלי המלחמה הקטלני
צילום: משרד הביטחון ודובר צה"ל.

מנהלת המרכבה והרק"מ (מנת"ק) במשרד הביטחון, זרוע היבשה, חיל השריון וחטיבת "עקבות הברזל" (401) בצה"ל, חושפים לראשונה את טנק העתיד של צה"ל - טנק "הברק". לטנק יכולות חישה ועיבוד קדמי מבוססות בינה מלאכותית, יכולת חשיפת אויב וייצור מטרות לכוחות הלוחמים בשדה הקרב, לחימה מלאה במדפים סגורים מבוססת תצפית היקפית של 360 מעלות וקסדת "טייסים" למפקד. בנוסף, יש בו מסכי מולטי-טאצ', בקרי תפעול מתקדמים, התאמה למצבי לחימה משתנים ושרידות משופרת - ואלו הן רק חלק מיכולות הטנק החדש שנכנס בימים אלה לשירות בצה"ל.

המפקד יצויד בקסדת לחימה בדומה לקסדות טייסים

טנקי הברק הראשונים מייצור סדרתי נקלטו החודש בגדוד הבוקעים (52) שבחטיבת עקבות הברזל (401) ויהפכו לטנקי המערכה העיקריים של חיל השריון ולמערכות נשק להכרעה בתמרון. יכולות החשיפה, התפעול והעיבוד בברק יהוו מהפכה של ממש בשדה הקרב.

הטנק החדש של צה"ל

הטנק החדש של צה"ל, צילום: משרד הביטחון ודובר צה"ל

המפקד יצויד בקסדת לחימה מפיתוח "אלביט מערכות", בדומה לקסדות טייסים, שתציג על המשקף את כל נתוני הלחימה הרלוונטיים, כשהם מעוגנים על מרחב הלחימה. המערכת תאפשר סריקה של 360 מעלות בהזזת ראש ואיתור מטרות בזמן אמת בסיוע יכולות בינה מלאכותית )AI). לכך יתווספו כוונת טנק ותותחן משופרות בעלות יכולות תצפית ולילה מתקדמות, עם צלב נטו משופר.

טנק הברק יעצים את יכולות חשיפת האויב

טנק הברק יעצים את יכולות חשיפת האויב ויאפשר לחימה אל מול אויב בחתימה נמוכה ובכל מתארי הלחימה בשדה הקרב הנוכחי והעתידי, מול מכלול האיומים הקיימים לכוח המתמרן. הברק יצויד בכוונת מפקד ותותחן וביכולות איסוף, היתוך ושיתוף מודיעין רציף ועדכני. הברקים יאפשרו לצוות הקרב הגדודי לחימה רציפה בקצב מהיר תוך חשיפת האויב, בשילוב הפעלת אש עצמאית, אורגנית או מרחבית, שתגביר את הקטלניות וההישגים של צוות הקרב.

הטנק החדש של צה"ל

הטנק החדש של צה"ל צילום: קרדיט: משרד הביטחון ודובר צה"ל.

שר הביטחון, יואב גלנט מסר, "כמה סמלי שבימים בהם אנו מציינים חמישים שנה למלחמת יום הכיפורים, ולקרבות הגבורה שניהלו במהלכה לוחמי השריון בהגנה על ארצנו, אנו מקבלים הוכחה נוספת לרלוונטיות ולעוצמה של הטנק כגורם יסודי ומכריע בתמרון היבשתי".