"תפרקו את הממשלה": אחיו של סמוטריץ' בציוץ עצבני

אחרי הדיווחים על כך שכלי נשק ומשוריינים עברו לרשות הפלשתינית באישור ישראל, טוביה סמוטריץ' תוקף בחריפות את הממשלה: "אני מאלו שהצביעו לה, ויש דברים שאני לא מוכן להיות שותף להם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 10:42 כז באלול התשפג

"תפרקו את הממשלה": אחיו של סמוטריץ' בציוץ עצבני
צילום: Atia Mohammed/Flash90

עיתון פלשתיני חשף בתחילת השבוע כי הרשות קיבלה כלי נשק וכלי רכב משוריינים מארצות הברית, דרך ירדן ובאישור ממשלת ישראל. מטרתם הנשקים והרכבים היא "אכיפת חוק וסדר", כך על פי העיתון. הבוקר (ד') פורסמו בגל"צ פרטים נוספים על כלי הנשק שהועברו, ונחשף כי מדובר בלא פחות מ-1,500 כלי נשק. סמוטריץ' לא הכיר את המהלך וזעם על חוסר התיאום מולו, גם אחיו טוביה כתב נגד מעבר הנשקים.

"הרבה דם ישפך פה"

"אל תתנו להם רובים! כי אם תתנו להם, הרבה דם ישפך פה!", כתב אחיו של סמוטריץ'. "ואם זה באמת נכון, ואם פירוק הממשלה ויציאה לעוד חמש מערכות בחירות יעצרו את הטירוף הזה - אז לא מעניינת אותי לא רפורמה משפטית ולא שהאפשרויות האחרות גרועות עוד יותר".

הוא הוסיף בנחרצות: "תפרקו את הממשלה. אני מאלו שהצביעו לה, ויש דברים שאני לא מוכן להיות שותף להם!". ההערכה בסביבתו של השר סמוטריץ' היא שצעדי חימוש הרשות, כמו גם הצעדים בבית הנשיא, הם תשלום לבני גנץ כדי להקים יחד איתו ממשלת שמאל שתחתור להחייאת הסכמי אוסלו.

בן גביר: "יהיו לכך השלכות"

גם השר בן גביר תקף את המהלך ואמר: "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמל"ח למחבלי הרשות הפלשתינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות. אם בכוונתך לחתור לממשלת אוסלו 2, אנא עדכן את שריך ואת הציבור ונפעל בהתאם".