דקר עם סכין קצבים: פצוע קשה בפיגוע בשער יפו בירושלים

פיגוע דקירה בטיילת שער יפו בירושלים: מחבל תקף באמצעות סכין קצבים אזרח בן 50 שעבר במקום, ופצע אותו קשה, שני בני אדם נפצעו קל | החשוד נעצר על ידי שוטרי מחוז ירושלים, המפכ"ל הגיע למקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/23 15:34 כ באלול התשפג | עודכן בתאריך 06/09/23 16:02

דקר עם סכין קצבים: פצוע קשה בפיגוע בשער יפו בירושלים
זירת הפיגוע, צילום: דוברות המשטרה

פיגוע דקירה בירושלים: מחבל דקר היום בצהריים (ד') אזרח באמצעות סכין קצבים בטיילת שער יפו בירושלים, חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה הר הצופים, גבר כבן 50 במצב קשה ויציב, בהכרה מלאה, עם פצעי דקירה. אדם נוסף שנפגע בעקבות הפיגוע באורח קל, פונה אף הוא מהמקום לקבלת טיפול רפואי. המחבל נתפס ונעצר על ידי שוטרי מחוז ירושלים שרדפו אחריו ועצרו אותו. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום. מפכ"ל המשטרה וממ"ז ירושלים בזירה.

זירת הפיגוע בשער יפו

זירת הפיגוע בשער יפו צילום: דוברות המשטרה

המחבל: בן 17 ממזרח ירושלים

המחבל הוא בן 17 תושב מזרח ירושלים, נעצר בסמוך לזירת הפיגוע על ידי מאבטחים ושוטרים של מחוז ירושלים ונלקח לחקירה. הסכין עמה ביצע את הפיגוע נתפסה גם היא על ידי המשטרה. בדקות אלו מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן מקיים הערכת מצב בזירת הפיגוע והטיל את חקירתו על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

הסכין איתה דקר המחבל

הסכין איתה דקר המחבל צילום: דוברות המשטרה

אתמול: פיגוע ירי בבקעת הירדן, לוחם מג"ב נפצע

נזכיר כי אתמול, לוחם מג"ב נפצע באורח קל בחילופי אש מול מחבל שהתקיל אותם במהלך סריקות, ופונה לטיפול רפואי בבית חולים העמק בעפולה. הסריקות התקימו כיוון ששעתיים קודם דווח על ירי לעבר חנות באותו אזור בבקעת הירדן, אולם בשל מעצור באקדחו של החשוד איש לא נפגע והוא נמלט מהמקום.

מתחקור ראשוני של האירוע בבקעה עלה כי המחבל ירה שתי יריות לאוויר וירייה אחת לעבר מכולה במתחם "מפגש ציפורה" בצומת ארגמן. תחילה היה חשד כי מדובר באירוע פלילי בשל מאפייניו הראשוניים, וכוחות הביטחון מחטיבת הבקעה והעמקים פתחו מיידית במרדף אחר המחבל. כאמור, במהלך הסריקות, פתח המחבל בירי לעבר כוחות של יחידת מתיל"ן של מג"ב, שהגיבו בירי וניטרלו אותו.