לוחם מג"ב נפצע קל בפיגוע ירי בבקעה - המחבל נוטרל

במהלך סריקות כוחות הביטחון אחר מחבל שירה לעבר מסעדה בבקעת הירדן, המחבל פתח בירי לעבר לוחמי מג"ב | חייל נפצע באורך קל ופונה לטיפול רפואי בבית החולים העמק

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 17:32 יט באלול התשפג | עודכן בתאריך 05/09/23 17:47

לוחם מג"ב נפצע קל בפיגוע ירי בבקעה - המחבל נוטרל
זירת הפיגוע בבקעת הירדן, צילום: Jamal Awad/Flash90

לוחמי מתיל"ן של מג"ב איו"ש הותקלו במחבל בבקעת הירדן במהלך סריקות הערב (ג') המחבל פתח בירי לעבר הלוחמים שהשיבו באש ונטרלו אותו, על פי דיווחים המחבל חוסל. לוחם מג"ב נפצע באורח קל בחילופי האש ופונה לטיפול רפואי בבית חולים העמק בעפולה. שעתיים קודם דווח על ירי לעבר חנות באותו אזור בבקעת הירדן, אולם בשל מעצור באקדחו של החשוד איש לא נפגע והוא נמלט מהמקום. בשל כך יצאו הכוחות לסריקות. כוחות הביטחון סורקים במרחב אחר חשודים נוספים.

מתחקור ראשוני של האירוע בבקעה עולה כי המחבל ירה שתי יריות לאוויר וירייה אחת לעבר מכולה במתחם "מפגש ציפורה" בצומת ארגמן. תחילה היה חשד כי מדובר באירוע פלילי בשל מאפייניו הראשוניים, וכוחות הביטחון מחטיבת הבקעה והעמקים פתחו מיידית במרדף אחר המחבל. כאמור, במהלך הסריקות, פתח המחבל בירי לעבר כוחות של יחידת מתיל"ן של מג"ב, שהגיבו בירי וניטרלו אותו.

לוחמי מתיל"ן

לוחמי מתיל"ן צילום: דוברות המשטרה

"גאה בכם על הנחישות"

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק שיבח את הלוחמים על התפקוד בפיגוע: "פעלתם מעבר למצופה, הותקלתם על ידי מחבל בשטח, חתרתם למגע באומץ לב והשבתם מיד בירי שהביא לסיום מהיר של האירוע" אמר.

עוד הוסיף ושיבח: "עם ישראל מודה לכם על הפעילות הזו, אין ספק שהצלתם חיים ומנעתם מהמחבל להוציא אל הפועל עוד פיגועים כנגד אזרחים". לסיכום אמר: "אני גאה בכם על הנחישות והמקצועיות שהפגנתם. אתם הדוגמא לכך שלוחמי משמר הגבול הם חומת המגן של עם ישראל".