הרמטכ"ל כינס את בכירי צה"ל למשך יומיים - זו המטרה

הרמטכ"ל הרצי הלוי כינס את פורום המטכ"ל ובכירים נוספים לדיון בסוגיות הביטחוניות שיעסיקו את צה"ל בשנים הקרובות. בין בנושאים שעלו: האיום האיראני, איום הטילים המדויקים ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/23 20:13 יח באלול התשפג

הרמטכ"ל כינס את בכירי צה"ל למשך יומיים - זו המטרה
הכינוס, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, הרצי הלוי, כינס היום (ב') את חברי פורום המטה הכללי יחד עם בכירים נוספים, לסיכום שלב העיצוב של התוכנית הרב שנתית "מעלות", בבסיס גלילות. הסדנה שתימשך גם מחר, דנה בסוגיות המרכזיות של בניין הכוח של צה"ל והפעלתו בחמש ועשר השנים הקרובות.

האיום האיראני והטילים המדויקים - הנושאים שעלו בדיון

בין הסוגיות שעלו במהלך הכינוס הביטחוני: המענה לאיום האיראני, האתגר הרב-זירתי, איום הטילים המדויקים, הגנת גבולות, התעצמות בחלל, ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות בשדה הקרב. תוצרי הסדנה והתובנות שעלו בה יעברו בשבועות הקרובים עיבוד לקראת יום סיכום ייעודי שצפוי להתקיים בסוף החודש, בו יסכם הרמטכ"ל את הכיוונים המרכזיים לתכנית הרב-שנתית "מעלות", אשר תוצג לדרג המדיני ומימושה צפוי להתחיל בשנת 2024.

מתוך הכינוס

מתוך הכינוס צילום: דובר צה"ל

"ההחלטות שלנו היום ישפיעו על צה"ל של העתיד"

הרמטכ"ל הדגיש את חשיבות התוכנית הרב שנתית ואמר כי: "המפגש היום הוא המשך תהליך העיצוב בו עסקנו בשנה האחרונה, אשר נשען על התכניות הרב שנתיות שקדמו לו. בתקופה ציבורית לאומית מאתגרת, בה צה"ל נדרש לפעול בכל הגבולות, התכנית הרב שנתית היא כוכב הצפון עבורנו. צה"ל עוסק בכשירותו באופן מתמיד ולצד זאת נערך לאתגרי העשור הקרוב, ההחלטות שלנו היום ישפיעו על צה"ל של העתיד".