הרמטכ"ל הרצי הלוי: "אסור שיהיה תחליף למודל צבא העם"

אחרי שצה"ל הציג את תכנית הגיוס החדשה שלו, ובמקביל לדיווחים על חוק הגיוס - הרמטכ"ל בהתייחסות ראשונה לסוגיה: "מודל צבא העם הוכח מעל לכל ספק כבר 75 שנה, זהו סוד כוחו של צה"ל, זהו סוד כוחה של אומה שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/23 08:33 כט בניסן התשפג

הרמטכ"ל הרצי הלוי: "אסור שיהיה תחליף למודל צבא העם"
הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי התייחס הבוקר (ה') לחוק הגיוס ולתכנית החדשה של צה"ל ואמר כי "מודל צבא העם הוכיח מעל לכל ספק כבר 75 שנה כי אין ואסור שיהיה לו תחליף. זהו סוד כוחו של צה"ל, זהו סוד כוחה של אומה שלנו". את הדברים הוא אמר בפתיחת מיזם "צועדים בשבילי צה"ל" בלטרון.

"יחד - כוחנו רב יותר"

"היום אנחנו צועדים בשביל צה"ל – שביל השוזר את נופי ארצנו עם מורשות הקרב שלנו", אמר הלוי, "מהגליל והגולן, יהודה ושומרון ואזור הבקעה, דרך שפלת החוף ועד הנגב והערבה, כל נקודה במפה מספרת סיפור אחר, ומזכירה לנו כיצד לחם צה"ל במשך השנים למען קיומנו כאן".

צפו בדברי הרמטכ"ל:

"אנחנו צועדים היום יחד – משרתים בסדיר ובמילואים, מכל חלקי צה"ל ומכל קשת התפקידים; על גווניה השונים של המדינה ומכל קשת הדעות והאמונות – כדי להדגיש שיחד, כוחנו רב יותר. מודל צבא העם הוכיח מעל לכל ספק כבר 75 שנה כי אין ואסור שיהיה לו תחליף. זהו סוד כוחו של צה"ל, זהו סוד כוחה של אומה שלנו", הדגיש הלוי.

הוא הוסיף: "נמשיך לשרת ונמשיך להגן כדי שנוכל לחיות כאן בביטחון, גם כדי שתוכל להתקיים כאן מחלוקת לשם שמיים, מוגנת מאויבנו. נלבש מדים ונותיר את כל המחלוקות בחוץ, כדי שיידעו אזרחי ישראל וידע הנוער הישראלי שיש לכולנו מכנה משותף אחד רחב וחזק – ביטחון המדינה".

שכר גבוה יותר בשנה השלישית, תקופת שירות דיפרנציאלית

נזכיר כי בשבועות האחרונים מגיע לישורת האחרונה גיבוש תכנית הגיוס החדשה של צה"ל, שהוצגה לפני כיומיים. המודל מפריד בין שלושה מסלולי שירות יעודיים: לוחמים ביחידות ההתנדבותיות, לוחמים והמערך הטכנולוגי, ויתר החיילים. לכל אחת מהקבוצות נבנה מסלול שירות: הלוחמים ביחידות ההתנדבותיות יגוייסו ל- 36 חודשים, הלוחמים והמערך הטכנולוגי יגוייסו ל-32 חודשים, ויתר החיילים ישרתו פרק זמן של 24 חודשים. מטרת השינוי הוא להתאים את משך השירות לתקופת ההכשרה.

מתגייסים בבקו"ם. אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה

מתגייסים בבקו"ם. אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: אבי דישי, פלאש 90

עבור לוחמים יוכפל השכר בשנה השלישית לשירותם  ל-6,000 שקלים. גם חיילים בתפקידי ליבה טכנולוגיים וב"סביבה תומכת טכנולוגית" יקבלו תשלום גבוה יותר עבור שנת השירות השלישית שלהם. בנוסף לכך, המודל מציע תגמולים והטבות כלכליות למשתחררים, כדוגמת סיוע ברכישת דירה ובמימון לימודים אקדמאיים, וכן שיפור התגמולים למשרתי המילואים. אולם הפרטים הסופיים עדיין נידונים מול משרד האוצר.