לאחר קדנציה סוערת: מח"ט בנימין עוזב - זה מי שיחליפו

שינויים בחטיבת בנימין: אלוף-משנה לירון ביטון נכנס לתפקיד מפקד החטיבה במקומו של אלוף-משנה אליאב אלבז, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות ויצא בקרוב ללימודים. אלבז סיכם תקופה: "אוגדת יו"ש נמצאת בתקופה הסוערת ביותר מזה שני עשורים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 23/08/23 22:16 ו באלול התשפג

לאחר קדנציה סוערת: מח"ט בנימין עוזב - זה מי שיחליפו
אל"מ אליאב אלבז, מסיים תקופה סוערת, צילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה לירון ביטון נכנס היום (ד') לתפקיד מפקד החטיבה המרחבית בנימין במקומו של אלוף-משנה אליאב אלבז, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות שהיו סוערות במיוחד ויצא בקרוב ללימודים. בטקס החילופים נערך הערב בשילה הקדומה בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט אמר אלבז: "לילה לילה לשוב אל קיני הטרור ולסכל את מבקשי רעתנו".



אלוף-משנה אליאב אלבז התיחס בנאומו לתקופה הסוערת שידעה גם עימותים מול נוער הגבעות ותושבים: "בשולי השוליים של ההתיישבות, גדלו והתפתחו גם עשבים שוטים אשר מתנהגים בצורה עבריינית, לא ערכית ומביישים אותי כיהודי. על אף הקושי העצום והמחיר האישי הכבד שידעתי שאשלם, לא היה לי ספק לרגע- מנהיג ומפקד לא מתחמק מעימות, לא מעגל פינות, נמצא בחזית, מגלה באומץ לב במיוחד שקשה ולא נעים".

"אנו מוכנים למסור את נפשנו להגנת העם והמולדת"

על התקופה הבטחונית המתוחה אמר אלבז: "אוגדת יו"ש נמצאת בתקופה הסוערת ביותר מזה שני עשורים כאשר מפקדיי, מקביליי בחטיבות השכנות ופקודיי מתמודדים אל מול גל טרור מתמשך של קרוב לשנתיים. ויתרנו על משפחותינו, על חיינו האישיים ואף אנו מוכנים למסור את נפשנו להגנת העם והמולדת. כל פיגוע, כל נפגע בגוף או בנפש, בכל ציר, צומת או יישוב ביהודה ושומרון הוא כמו אגרוף בבטן".

אל"מ לירון ביטון, מח"ט בנימין הנכנס

אל"מ לירון ביטון, מח"ט בנימין הנכנס צילום: דובר צה"ל

המח"ט החדש: "חבל ארץ זה הוא חלק משמעותי ומרכזי במורשתו של העם היהודי"

אלוף-משנה לירון ביטון מח"ט בנימין הנכנס אמר בטקס: "קבלת הפיקוד על גזרת בנימין הינו רגע מרגש ומיוחד עבורי. תחושת אחריות משמעותית ומחייבת מאין כמותה, שכוללת בראש ובראשונה את ההגנה על תושבי הגזרה, וכמובן, שימור איכות החיים אליה נחשפתי בחודשים האחרונים. חבל ארץ זה הוא חלק משמעותי ומרכזי במורשתו של העם היהודי ובאופן אישי אני מרגיש זכות גדולה והגשמה עצמית".

על קודמו בתפקיד אמר: "אלבז, מתוך הכרות אישית רבת שנים ובסיומו של תהליך למידה משמעותי, אני רוצה להודות לך בשם עם ישראל, תושבי הגזרה, אנשי החטיבה וכמובן באופן אישי, על שנתיים של עשייה משמעותית".