לראשונה באישור הרמטכ"ל: קצין בכיר במילואים סירב להתייצב לשירות - ונענש

שני קציני מילואים בחיל הים הצהירו כי אינם רוצים לבצע שירות מילואים בעקבות תהליך החקיקה. שירותו של אחד מהם הוקפא | דובר צה"ל: "משרתי המילואים מעל לגיל החובה. משימות המטה המבצעי של חיל הים מתבצעות על פי תכנון וללא שינוי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/08/23 13:20 ל באב התשפג

באישור הרמטכ"ל: קצין בכיר במילואים סירב להתייצב לשירות - ונענש
חיל הים, ארכיון | , צילום: Meir Vaknin/Flash90

ברקע איומי הסרבנות, לאחרונה נרשמו בצה"ל שני מקרים של סירוב לשרת במילואים מצד שני קצינים מעל גיל חובה לשירות מילואים ששירתו בהתנדבות. מדובר בשני משרתי מילואים בדרגת תת-אלוף, המשמשים כמנהלי לחימה במטה חיל הים.

"משימות המטה המבצעי של חיל הים מתבצעות על פי תכנון וללא שינוי"

השניים הצהירו כי אינם רוצים לבצע שירות מילואים בעקבות הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, זאת למרות עצירת החקיקה. שירותו של אחד מהם, הוקפא לאחר שיחה פיקודית של מפקד חיל הים עימו ועל פי הפקודות בימים הקרובים יתבצע שיח פיקודי עם איש המילואים השני, במסגרתו ייבחן המשך שירות המילואים שלו.

החלטת מפקד חיל הים, אלוף דוד סער סלמה, אושרה על ידי הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי. מדובר צה"ל נמסר: "משרתי המילואים מעל לגיל החובה לשירות מילואים וביצעו שירות מילואים בהתנדבות. משימות המטה המבצעי של חיל הים מתבצעות על פי תכנון וללא שינוי".

אלוף דוד סער סלמה |

אלוף דוד סער סלמה | צילום: עדן סעדה, דובר צה"ל

"עובר כאן תהליך עמוק מאוד על החברה הישראלית"

נזכיר כי לפני כשבועיים הרמטכ"ל קיים סדרת שיחות פיקודיות בנושא לכידות וכשירות צה"ל. בשיחות, שהתקיימו במחנה "דיין" (גלילות), השתתפו כלל מפקדי צה"ל מדרגת אלוף-משנה ומעלה, מכלל הזרועות, הפיקודים והאגפים.

הרמטכ"ל פנה למפקדים, ואמר: "אני רואה חשיבות גדולה בשיחות האלה, עובר כאן תהליך עמוק מאוד על החברה הישראלית, ויש לנו אחריות לאומית כבדה לביטחון המדינה ולאזרחיה באחת התקופות המורכבות", לדבריו: "זו שעתם של המפקדים לגלות מנהיגות ואחריות ולפעול מול הפקודים באחריות, בתבונה וברגישות כשנדרש, לצד מוכנות גבוהה לאתגרים הביטחוניים מולם אנו ניצבים".

באשר למחלוקת בחברה הישראלית אמר הלוי: "לכל אחד יש דעה שחשובה באותה המידה, אנו כלובשי מדים לא מעורבים בכך", הלוי התייחס לתופעת הסרבנות: אנו מחבקים את אנשי המילואים באשר הם, מעלים על נס את אלו שבחרו להתייצב בכל תנאי וקוראים לכולם לחזור ולהתייצב. כך נכון וכך צריך".