אחרי הישיבה הביטחונית הסוערת על הסרבנות: הרמטכ"ל בסבב שיחות למפקדים

הרמטכ"ל בסבב שיחות למפקדי צה"ל, במטרה לשמור על לכידות הצבא ולהימנע מסרבנות: "זו שעתם של המפקדים לגלות מנהיגות ואחריות ולפעול מול הפקודים באחריות, בתבונה ורגישות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/23 20:12 יג באב התשפג

אחרי הישיבה הביטחונית הסוערת על הסרבנות: הרמטכ"ל בסבב שיחות למפקדים
הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים ביומיים האחרונים (היום ואתמול) סדרת שיחות פיקודיות בנושא לכידות וכשירות צה"ל. בשיחות, שהתקיימו במחנה "דיין" (גלילות), השתתפו כלל מפקדי צה"ל מדרגת אלוף-משנה ומעלה, מכלל הזרועות, הפיקודים והאגפים. בשיחות, בהן נכחו גם חברי פורום מטכ"ל התאפשר שיח פתוח ולכלל הנוכחים ניתנה האפשרות להתייחס לנושא.

הרמטכ"ל פנה למפקדים, ואמר: "אני רואה חשיבות גדולה בשיחות האלה, עובר כאן תהליך עמוק מאוד על החברה הישראלית, ויש לנו אחריות לאומית כבדה לביטחון המדינה ולאזרחיה באחת התקופות המורכבות", לדבריו: "זו שעתם של המפקדים לגלות מנהיגות ואחריות ולפעול מול הפקודים באחריות, בתבונה וברגישות כשנדרש, לצד מוכנות גבוהה לאתגרים הביטחוניים מולם אנו ניצבים".

הרצי הלוי בשיחות למפקדים

הרצי הלוי בשיחות למפקדים צילום: דובר צה"ל

"כולם צריכים לבוא לשרת בסדיר ובמילואים"

עוד אמר הרמטכ"ל: "באשר למחלוקת בחברה הישראלית, לכל אחד יש דעה שחשובה באותה המידה, אנו כלובשי מדים לא מעורבים בכך", הלוי התייחס לתופעת הסרבנות: אנו מחבקים את אנשי המילואים באשר הם, מעלים על נס את אלו שבחרו להתייצב בכל תנאי וקוראים לכולם לחזור ולהתייצב. כך נכון וכך צריך".

"צה"ל הוא צבא העם, המודל שעובד כבר 75 שנה, היום כמו אז - כולם צריכים לבוא לשרת בסדיר ובמילואים", סיכם הלוי, וסיים במילים: "אני מאוד סומך על היכולות של צה"ל ובעיקר על האנשים. אם נקלענו לתקופה כזו, טוב שאלו האנשים"