המשפחה נעתרה לבקשת צה"ל - הלוויתו של הלוחם הלל אופן ז"ל תיערך היום

בצה"ל נעתרו לבקשת משפחתו של חייל צה"ל הלל אופן ז"ל, ליצור קשר עם רופא נאמן מטעם המשפחה ולאחר שנימקו את הצורך בדחיית הלוויה, היא נדחתה למחר (שלישי)

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/23 20:58 כז באב התשפג | עודכן בתאריך 15/08/23 07:24

המשפחה נעתרה לבקשת צה"ל - הלוויתו של הלוחם הלל אופן ז"ל תיערך היום
הלל נחמיה אופן, הלוויתו תיערך מחר, צילום: באדיבות המשפחה

אבל כבד פקד את היישוב כרמי צור שבגוש עציון עם היוודע דבר מותו של בן היישוב, חייל צה"ל הלל נחמיה אופן שנהרג במהלך אימון של יחידת יהל"ם סמוך למתקן אדם. בצה"ל ביקשו לנתח את הגופה אך בתחילה המשפחה סירבה וביקשה לקבור את יקירה כבר הערב, לבסוף נעתרו במשפחה לבקשת הצבא וזאת לאחר שצה"ל הסכים ליצור קשר עם רופא נאמן מטעם המשפחה.

הלל נחמיה אופן ז"ל בטקס ההשבעה צילום: באדיבות המשפחה

מועד הלוויה החדש

מועד הלוויתו של הלל ז"ל נקבע למחר (ג') בשעה 17:00 בהר הרצל בירושלים. רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, בן 20 מכרמי צור, נפטר הבוקר במהלך אימון במרכז הארץ. על פי החשד, במהלך אימון זחילה סמוך למתקן אדם, איבד אופן ז"ל את הכרתו כתוצאה מהחום הכבד, לאחר מאמצי החייאה נקבע מותו במקום. החייל הועלה בדרגתו מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו.

הלל נחמיה אופן

הלל נחמיה אופן, צילום: דובר צה"ל

בדובר צה"ל מסרו: "בהמשך לאירוע מותו של לוחם צה"ל, רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, במהלך אימון בבסיס צבאי במרכז הארץ אתמול (ב'), הנחה מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על מינוי צוות מומחים בראשות מפקד חטיבה 679, אלוף-משנה אלעד אפרתי. הצוות יבחן נושאים רוחביים הנוגעים לאירוע על מנת להפיק לקחים מערכתיים ובמטרה למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. הצוות יפעל במקביל לחקירת האירוע על-ידי המשטרה הצבאית החוקרת".

"משפחת אופן, מעמודי התווך בישובינו"

ביישובו של אופן התקשו לקבל את הידיעה הקשה, בהודעת היישוב נכתב: "בית כרמי צור קיבל הבוקר בשורה קשה", נמסר מטעם היישוב. "משפחת אופן, מעמודי התווך בישובינו, מלח הארץ שמחנכת את בניה ובנותיה למסירות ואהבה ללא תנאי לעם ישראל איבדה היום את היקר לה מכל. קהילת כרמי צור מחבקת את משפחת אופן ומלווה אותה בשעה קשה זו".