טרגדיה: הלל נחמיה אופן מכרמי צור הוא החייל שנפטר במהלך אימון

רב"ט הלל נחמיה אופן מכרמי צור, הוא לוחם יהל"ם שנהרג במהלך אימון זחילה סמוך למתקן אדם | החשד - התייבש ואיבד הכרתו בשל עומס החום הכבד | הותיר אחריו את הוריו וחמישה אחים ואחיות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/23 14:11 כז באב התשפג

טרגדיה: הלל נחמיה אופן מכרמי צור הוא החייל שנפטר במהלך אימון
הלל נחמיה אופן, צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום כי לוחם צה"ל בהכשרה, רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, בן 20 מכרמי צור, נפטר הבוקר (ב') במהלך אימון במרכז הארץ. על פי החשד, במהלך אימון זחילה סמוך למתקן אדם, איבד אופן ז"ל את הכרתו כתוצאה מהחום הכבד, לאחר מאמצי החייאה נקבע מותו במקום. החייל הועלה בדרגתו מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו. הודעה נמסרה למשפחתו. הלל הותיר אחריו את הוריו וחמישה אחים ואחיות.

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. מצה"ל נמסר: "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה". בעקבות האירוע הנחה מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על עוצר אימונים שימשך עד יום רביעי בשעה 05:00.

הלל נחמיה אופן ז"ל

הלל נחמיה אופן ז"ל צילום: דובר צה"ל

מתחקיר ראשוני - לוחמים נוספים סבלו מכאבי ראש

מתחקיר ראשוני של האירוע הקשה, עולה כי הלוחם התייבש ואיבד את הכרתו כתוצאה מעומס החום, במהלך אימון זחילה בשטח האש במתקן אדם. יש לציין כי האימון אושר על ידי קצין בדרגת סא"ל שבדק את תנאי מזג האוויר, כך שהאימון נערך בהתאם להנחיות. עוד עולה מהתחקיר הראשוני כי הלוחם שהתגייס במרץ, היה עם ציוד לחימה מלא, וכי לוחמים אחרים התלוננו על כאבי ראש. הלוחמים שהתלוננו הונחו לשתות ולנוח.

מועצת גוש עציון מסרה: "קבלנו בתדהמה את האסון שפקד את משפחת אופן על מותו של הלל ז"ל. הלל התגייס ליחידה מובחרת כדי לתרום למדינה. הלל היה בן למשפחה שורשית כאן בגוש עציון ומשפחתו היא ממייסדי ישיבת הר עציון. בשם המועצה כולה אנו שולחים תנחומים עמוקים למשפחה ועצובים מאוד יחד איתם על האסון הכבד".

ראש מועצת גוש עציון: "מתוק, שקט, עניו, חזק, צנוע, נחוש, יפה תואר"

"הלל נחמיה אופן שלנו ז"ל, נפטר הבוקר במהלך אימון של יחידת יהל"ם. הלל, הלל... אני מכיר אותך מתחילת חייך בעולם הזה. מתוק, שקט, עניו, חזק, צנוע, נחוש, יפה תואר, חדור, סקרן, גיבור, תמים, מאמין ובן מאמינים", הספיד ראש מועת יש"ע שלמה נאמן.

"מזבח ההגנה על המולדת עובד שעות נוספות. כעת הקרבת את עצמך עליו. לא לשווא. ממך יילמדו כל גיבורי ישראל", הוסיף וכתב. "משפחת אופן האהובה, אנו איתכם בוכים, מחבקים, ומתעצמים מכוחותיכם".

"בית כרמי צור קיבל הבוקר בשורה קשה", נמסר מטעם היישוב. "משפחת אופן, מעמודי התווך בישובינו, מלח הארץ שמחנכת את בניה ובנותיה למסירות ואהבה ללא תנאי לעם ישראל איבדה היום את היקר לה מכל. קהילת כרמי צור מחבקת את משפחת אופן ומלווה אותה בשעה קשה זו".