דובר צה"ל מגיב להשוואת הציונות הדתית לחמאס: "חמור, ייערך בירור"

לאחר ששקופית המשוואה את ארגון הטרור לציונות הדתית הוצגה בקורס בתואר שני באוניברסיטת חיפה, בו לומדים גם חניכי קורס מג"דים, דובר צה"ל מגיב. בארגון "תורת לחימה" שחשף את האירוע לא מרוצים: "מראה את שורש הריקבון התודעתי שיש אצל חלק מבכירי צה"ל"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/08/23 23:26 כג באב התשפג

דובר צה"ל מגיב להשוואת הציונות הדתית לחמאס: "חמור, ייערך בירור"
דובר צה"ל, מגיב לשקופית המקוממת, צילום: דובר צה"ל

בארגון "תורת לחימה" חשפו הערב (ה) כי במהלך הרצאה באוניברסיטת חיפה שם שהו בין היתר גם חניכי קורס פיקוד ומטה במסגרת קורס מג"דים, הועלה שקופית המשווה בין הציונות הדתית לארגון הטרור חמאס. דובר צה"ל דניאל הגרי הגיב בהמשך לדברים וכינה אותם "חמורים" אך בארגון תורת לחימה תקפו על התגובה הרפה וכתבו: "מראה את שורש הריקבון התודעתי שיש אצל חלק מבכירי צה"ל".

דובר צה"ל הגיב, בארגון "תורת לחימה" תקפו אותו

לאחר פרסום הדברים כתב הגרי בחשבון הטוויטר שלו כך: "בהמשך לפרסומים אודות שקופית שהוצגה בקורס פיקודי בצה"ל, מדובר בהשוואה חמורה שאין לה מקום בצה"ל. השקופית הוצגה בקורס בתואר שני באוניברסיטת חיפה, בו לומדים גם חניכי קורס פו"ם. פנינו לאוניברסיטה בעקבות השקופית, אשר מציגה תוכן שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל, וייערך בירור בנושא".

בארגון תורת לחימה כאמור, לא קיבלו את ההבהרה של ובר צה"ל ותקפו: "ההשוואה בפו"מ בין הציבור הדתי-לאומי לחמאס: אל תצפו לגינוי מצד דו"צ, מצד הרמטכ"ל הרצי הלוי ומצד שר הביטחון גלנט. בכל זאת, השוואה בין עשרות אלפי לוחמים וקצינים דתיים לבין ארגון טרור זה לא חמור ובזוי כמו סרטון נגד סרבנות".

ההשוואה לסרטון הסרבנות

בהמשך הוסיפו: "הגינוי 'החלבי' של הגרי את הפשע הזה של השוואת הציונות הדתית לחמאס במסגרת קורס מג"דים, לעומת הגינוי החריף שלו על סרטון ביתי נגד הסרבנות, מראה את שורש הריקבון התודעתי שיש אצל חלק מבכירי צה"ל".

מה נכתב בהשוואה

בשקופית עצמה נכתב: "מראשית שנות התשעים נעה הלאומיות הדתית מן השוליים אל המרכז והפכה להגמוניה החברתית, התרבותית והפוליטית החשה. אמירה זו נכונה לגבי הציונות הדתית בישראל וכן לגבי הלאומיות הדתית האסלמית הפלשתינית אשר באה לידי ביטוי מוסדי בעיקר בתנועת חמאס".

תגובת האוניברסיטה: "מבירור מיידי שערכה האוניברסיטה, עולה כי השקף המדובר הוצג בקורס שעסק רובו ככולו בתנועות דתיות אסלאמיות. השקף, שהוצג בסוף השיעור, הציג עמדות קיימות שנשמעות בשיח הציבורי והמטרה שלו היתה לעורר דיון ולגרות את המחשבה להתמודדות עם טיעונים הנוגעים להשוואות מסוג זה. השקף המדובר, אחד מתוך 33 שקפים שהוצגו בשיעור, אינו מייצג בשום צורה את עמדת המרצה אלא מבקש לתת כלים למפקדי צה"ל להתמודד עם טענות שנויות במחלוקת.