הירי מלבנון שכמעט הוביל להסלמה - והאזהרה של הגורם הביטחוני

גורם בטחוני בכיר אומר כי "המרחק בין פרובוקציות לבין פעולות ממשיות של חיזבאללה התקצר משמעותית" | נחשף כי ירי טילי ה-נ"ט מלבנון לפני כחודש בוצע בידי ארגון פלשתיני והיה מכוון כנגד כוח צה"ל, דבר שהיה גורר להסלמה משמעותית בגבול הצפון

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/23 21:31 כא באב התשפג

הירי מלבנון שכמעט הוביל להסלמה - והאזהרה של הגורם הביטחוני
כוח צה"ל בגבול הצפון, מטרים מהסלמה, צילום: Ayal Margolin/Flash90

כבר מספר חודשים שגבול הצפון אינו שקט. מה שהחל במספר אירועים, הפך למתיחות יום יומית על גדר הגבול כשבחודשים האחרונים מתגברים ביקורי בכירי מערכת הביטחון על גדר הגבול. לאחר ביקורו של שר הביטחון גלנט היום (ג') על גדר הגבול והמסרים שהעביר לחיזבאללה, גורם ביטחוני בכיר אומר הערב ל"חדשות 12" כי "המרחק בין פרובוקציות של חיזבאללה לבין פעולות ממשיות שהארגון ינסה להוציא התקצר משמעותית - בשל הביטחון הגובר של נסראללה".

הירי שכוון לעבר כוח צה"ל

בנוסף, הערב פורסם ב"כאן חדשות" כי בתקרית הירי מלפני כחודש אז נורו טילים לעבר ישראל, הירי היה מכוון לעבר כוח צה"ל. על פי הדיווח שני טילי נ"ט נורו לעבר הכוח, אך התפוצצו על גדר הכפר עג'ר. בנוסף תחקי צה"ל קבע כי הטילי נורו בידי ארגון פלשתיני וללא אישור חיזבאללה. מובן שאם הילים היו פוגעים בכוח הצה"לי, הסלמה משמעותית הייתה רק עניין של זמן.

גלנט בגבול הצפון

גלנט בגבול הצפון צילום: שחר יורמן

גלנט ביקר בהר דב והעביר מסר לנסראללה

הבוקר סייר שר הביטחון גלנט בגבול הצפון ובמהלך הביקור החריג בהר דב העביר מסר ברור לחיזבאללה ולנסראללה עצמו. "אני מזהיר את חיזבאללה, את נסראללה - לא לעשות טעות" אמר גלנט והוסיף: "עשיתם טעויות בעבר, שילמתם מחירים מאוד כבדים. אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן. לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה ושל לבנון אם נידרש לזה".