בכירי צה"ל לגלנט: "האויבים רואים שעת כושר לתקוף"

במהלך דיון של ועדת חוץ וביטחון, שר הביטחון הזהיר מפני ירידה ברמת הכשירות והלכידות של צה"ל והתייחס ליחס של אויבי ישראל למצב החברתי מרגיש במדינה |"האויבים רואים במצב הנוכחי בישראל הזדמנות ושעת כושר לתקוף את ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/23 16:19 יג באב התשפג

בכירי צה"ל לגלנט: "האויבים רואים שעת כושר לתקוף"
גלנט בוועדת חוץ וביטחון, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

ועדת חוץ וביטחון התכנסה היום (ב') לדיון ממושך בנושא בו ע כשירות ולכידות צה"ל על רקע הקריאות לאי התנדבות מחלק ממתנדבי המילואים בצה"ל. במהלך הדיון אמר שר הביטחון יואב גלנט כי קיימת אפשרות לפגיעה בצבא בטווח הארוך. יחד עם זאת הדגיש כי אמנם "צה"ל כשיר לכל משימה", אבל עדיין: "אין דבר כזה אי התייצבות - זה סרבנות".

גורמים ביטחוניים שונים הביעו את עמדתם בנושא במהלך השיחה. אחד מבכירי צה"ל טען כי אויבי ישראל מנצלים את מצבה החברתי והפוליטי המעורער של המדינה "האויבים רואים במצב הנוכחי בישראל הזדמנות ושעת כושר לתקוף את ישראל", אמר. גלנט הסכים, והוסיף כי, "המתחים הפנימיים מנותחים ונלמדים על ידי אויבנו".

גבול לבנון

גבול לבנון צילום: דובר צה"ל

סקירה על המצב הביטחוני בגבול הצפון

בהמשך הדיון, ניתנה סקירה מפורטת של המצב הביטחוני בצפון. נזכיר כי בתקופה האחרונה מורגשת בגבול הצפון מתיחות כאשר פעילי חיזבאללה מעוררים פרובוקציות על הגדר ומנהיג הארגון, חסן נסראללה נושא נאומים מאיימים על ישראל. ברקע כל אלה ערך אתמול ראש הממשלה נתניהו הערכת מצב מיוחדת עם כל צמרת מערכת הביטחון הישראלית.

בתום הערכת המצב שנערכה בהשתתפות שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגים, הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ, ראש המל"ל וראש אמ"ן הוציאו בשלכת ראש הממשלה הודעה לפיה "ראש הממשלה קיבל את המלצות ודרכי הפעולה שהציעו צה"ל ומערכת הביטחון".