בעקבות מחאת הסרבנים: גלנט יקיים דיון ביטחוני חסוי

בעקבות מחאת הסרבנים, שר הביטחון יואב גלנט יכנס בשבוע הבא את ועדת החוץ והביטחון לדיון חסוי שיתמקד במצב הכשירות והמוכנות של צה"ל לביצוע משימותיו בשגרה ובחירום

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/23 11:15 ח באב התשפג

בעקבות מחאת הסרבנים: גלנט יקיים דיון ביטחוני חסוי
גלנט נאם נגד סרבנות, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

לאחר שחוק צמצום עילת הסבירות עבר הכנסת ביום שני האחרון, התגברו הקריאות לסרבנות ולהפסקת התנדבות למילואים כמחאה נגד הרפורמה. בתוך כך, שר הביטחון, יואב גלנט ייכנס ביום שני הבא את ועדת החוץ והביטחון לדיון חסוי בקריה בתל אביב  שיתמקד במצב הכשירות והמוכנות של צה"ל לביצוע משימותיו בשגרה ובחירום. כמו כן, תינתן הערכת מצב ביטחונית בעקבות האירועים האחרונים.

גלנט שוחח עם מקבילו האמריקאי: "מחויבות ארה"ב לביטחון ישראל איתנה"

נזכיר כי שר הביטחון שוחח אמש עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. השניים שוחחו על האתגרים האזוריים ומצב כשירות צה"ל. שר הביטחון גלנט הדגיש בפני מזכיר ההגנה כי כעת לצד הגנת המדינה, המשימה המרכזית שלו יחד עם ראשי מערכת הביטחון היא לאחד את השורות ולשמור על כשירות צה"ל למול האתגרים הביטחוניים הרבים.

מחאת אחים לנשק, למצולמים אין קשר לכתבה.

מחאת אחים לנשק, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: Shir Torem/Flash90

גלנט אמר לאוסטין כי מדינת ישראל היא דמוקרטיה חזקה, וכך תשאר גם בעתיד. הוא הדגיש את חשיבות השלמת עסקת המכירה של מערכת חץ 3 מישראל לגרמניה עבור מערכת הביטחון. השניים שוחחו גם על פעילות צה"ל בג'נין. השר גלנט אמר כי מבחינת מערכת הביטחון, רשות פלשתינית מתפקדת המבצעת את המשימות בשטחה היא אינטרס ביטחוני ישראלי. יחד עם זאת, הדגיש כי בכל מקום בו הרשות לא תשלוט, צה"ל ימשיך לפעול בכל זמן.

המערכה מול איראן והשפעות החקיקה: הודעת משרד ההגנה

בהודעת משרד ההגנה האמריקאי נכתב: "השר אוסטין הבהיר כי המחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל היא איתנה ובלתי מעורערת, ואישר כי משרד ההגנה מתמקד ביוזמות המעמיקות את שיתוף הפעולה הצבאי". עוד נכתב כי "שני המנהיגים דנו במגוון האיומים הנתמכים על ידי איראן על הביטחון והיציבות האזוריים והסכימו להמשיך לעבוד יחד כדי להתמודד עם איומים אלה".

לויד אוסטין, שוחח עם גלנט

לויד אוסטין, שוחח עם גלנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהודעה התייחסו במשרד ההגנה גם לחקיקה של הממשלה וכתבו: "במהלך שיחתם הדגיש השר אוסטין את אמונתה של ארצות הברית כי קונצנזוס רחב באמצעות דיאלוג פוליטי, במיוחד בשבועות ובחודשים הקרובים, הם מרכיבים קריטיים של דמוקרטיה עמידה".