אלפים הודיעו על אי התייצבות - צה"ל בהבהרה חריגה

אלפי חיילי מילואים הודיעו על אי התייצבות על רקע החקיקה הצפויה של ביטול עילת הסבירות | גלנט ממשיך בניסיונות להגיע להסכמה רחבה - והרמטכ"ל מבהיר כי כשירות צה"ל לא תיפגע ביומיים הקרובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/23 21:56 ד באב התשפג

אלפים הודיעו על אי התייצבות - צה"ל בהבהרה חריגה
שר הביטחון גלנט | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יומיים לקראת ההצבעות בכנסת, בהן צפוי לעבור חוק ביטול עילת הסבירות, נרשמת עליית מדרגה בסרבנות: 1,194 אנשי חיל האוויר, בתוכם מאות טייסים, חתמו היום (שבת) על מכתב בו הודיעו כי לא יתייצבו למילואים במידה והחקיקה אכן תעבור. נוסף לכך, בארגון "אחים לנשק", הודיעו הערב על כ-10,000 מילואימניקים נוספים שמאיימים באי התייצבות.

נזכיר כי כבר בשבוע שעבר התקיימו דיונים בצמרת הביטחון על כשירות צה"ל במידה ואכן איומי הסרבנות יתממשו. אולם בניגוד לדיווחים שונים הערב, לפיהם הרמטכ"ל אמר כי תוך יומיים צה"ל יאבד מכשירותו - ‏דובר צה"ל מבהיר: "הפרסום שיצא על אזהרת הרמטכ"ל לפיו תוך 48 שעות צה"ל לא כשיר, אינו נכון ולא יצא מטעם צה"ל. צה"ל דן בכשירות אך ורק עם הדרג המדיני".

הרמטכ"ל הרצי הלוי, תוקף את הסרבנים

הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

גלנט: "פועל בכל הדרכים להביא להסכמה רחבה"

שר הביטחון, יואב גלנט, יצא בהודעה בה כתב כי הוא מנסה להביא להסכמה רחבה. "פועל בכל הדרכים על מנת להביא להסכמה רחבה, למנוע פגיעה בביטחון ישראל ולשמור את צה"ל מחוץ למחלוקת הפוליטית", כתב גלנט.

יחד עם זאת, בממשלה חוששים כי נסיגה מהחקיקה כעת - תהווה כניעה ללחצים צבאיים, ובכירים בקואליציה מסרו כי עמדת הממשלה היא כי הפגיעה הגדולה ביותר בביטחון ובדמוקרטיה בישראל הוא הכפפת הממשלה והכנסת לתכתיבים של יחידות צבאיות. "המאמצים להשגת חקיקה בהסכמה ימשכו עד הרגע האחרון, ובהיעדר הסכמה החקיקה תעבור כמתוכנן", אמרו.