הצעדה הגיעה לירושלים - עליית מדרגה בסרבנות | סיכום חדשות השבת

שב"כ חשף: הדקירה בגילה במהלכה יהודי נפצע קשה - פיגוע לאומני | בנוסף -הצעדה לכיוון ירושלים נמשכת, השר גלנט מנסה לקדם הסכמה רחבה ובקואליציה מזהירים מפני הסרבנות | סיכום חדשות השבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/23 21:03 ד באב התשפג

הצעדה הגיעה לירושלים - עליית מדרגה בסרבנות | סיכום חדשות השבת
הצעדה בכביש 1, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שב"כ: הדקירה בגילה - פיגוע

 אור סייר (25) נפצע קשה מדקירה שכונת גילה בירושלים ביום חמישי האחרון. היום (שבת) שב"כ אישר שהאירוע הוא אכן פיגוע לאומני, שבוצע על פי החשד על ידי שלושה פלשתינים בני 17,18 ו-19, שהגיעו למקום רגלית יחדיו מכיוון בית ג'אלא כשהם מצוידים בשלושה סכיני קצבים גדולים, זאת במטרה לרצוח יהודי ולהיות "שאהידים". לאחר הפיגוע נמלטו מהמקום, ונעצרו על ידי המשטרה.

הסרבנות גוברת - גלנט מנסה לקדם הסכמה רחבה

הערב צפויה להתקיים הצהרה של אלפי חיילי מילואים נוספים על כך שלא יתייצבו למילואים, בשל התנגדותם לחקיקה המשפטית, כך על פי חדשות 12. בכך הם מצטרפים לטייסים ולצוותי חיל האוויר שהודיעו בשבוע שעבר על הפסקת התנדבות.

יואב גלנט

יואב גלנט צילום: David Cohen/Flash90

בעקבות זאת, שר הביטחון, יואב גלנט, מסר כי הוא פועל בכל הדרכים על מנת להביא להסכמה רחבה, למנוע פגיעה בביטחון ישראל ולשמור את צה"ל מחוץ למחלוקת הפוליטית. בכירים בקואליציה מסרו כי עמדת הממשלה היא כי הפגיעה הגדולה ביותר בביטחון ובדמוקרטיה בישראל הוא הכפפת הממשלה והכנסת לתכתיבים של יחידות צבאיות. "המאמצים להשגת חקיקה בהסכמה ימשכו עד הרגע האחרון, ובהיעדר הסכמה החקיקה תעבור כמתוכנן", אמרו.

הצעדה לירושלים לקראת סיום

אלפי אנשים המשיכו היום בצעדת המחאה נגד הרפורמה המשפטית מתל אביב לירושלים, והגיעו לרחבת הכנסת, שם החלה ההפגנה. בכוונת המפגינים להקים בירושלים "עיר אוהלים" ולשהות בה בלילות הקרובים, עד ההצבעות על חוק ביטול עילת הסבירות.