פרטים חדשים: המוסד חושף איך סוכל הפיגוע בקפריסין

כמעט שבוע מאז שנחשף כי משמרות המהפכה האיראניות תכננו פיגוע נגד ישראל בקפריסין, נחשפים הפרטים שהתגלו בחקירה: החל מהודאתו של המתנקש ועד ההתכתבויות הסודיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/23 19:00 י בתמוז התשפג

פרטים חדשים: המוסד חושף איך סוכל הפיגוע בקפריסין
החולייה שתכננה את הפיגוע בקפריסין, צילום: ללא

פרטים חדשים על המבצע נגד החוליה שתכננה לבצע פיגוע בקפריסין: לאחר שבתחילת השבוע, דווח כי המוסד השתתף בסיכול פיגוע של משמרות המהפכה האיראניים נגד איש עסקים ישראלי בקפריסין, היום (ה') המוסד חושף תיעודים אותנטיים מהפעולה המוצלחת. בין הממצאים שנחשפו - שמותיהם ופרטיהם של חבריה החולייה כולל מעמדם בשרשרת הפיקודית, ההתכתבות סודית ביניהם והודאה מפורטת שנתן בחקירה המתנקש, יוסף שאהבאזי עבאסעלילו. 

המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים חושף היום פרטים חדשים על סיכול חוליית הטרור בקפריסין, כולל חשיפת ראש החוליה האיראני, יוסף שהבאזי עבאסעלילו, שנשלח מאיראן לקפריסין לבצע את הפיגוע במבצע סיכול ייחודי על אדמת איראן שם המוסד את ידו על ראש החוליה, שנתן בחקירה הודאה מפורטת בזכותה נחשפה ופורקה חוליית הפיגוע בקפריסין. גורם בכיר במוסד: "נגיע לכל גורם שמקדם טרור נגד יהודים וישראלים בכל העולם, כולל על אדמת איראן".

קיבל הנחיות מפורטות ונשק מבכירים במשמרות המהפכה באיראן

מדובר ביוסף שהבאזי עבאסעלילו שקיבל הנחיות מפורטות ונשק מבכירים במשמרות המהפכה באיראן. עבאסעלילו הודה בחקירה במעורבותו בניסיון הפיגוע ותיאר כיצד ניסה להוציא אותו לפועל. בעקבות המידע שמסר בחקירה פורקה תשתית הפיגוע במבצע שהוצא לפועל ע"י גופי הביטחון בקפריסין.

החשיפה באה על רקע שורת מעצרים שהתבצעו בשבוע שעבר בקפריסין במסגרתם נחשפה הפעילות האיראנית על אדמתה במאמץ המתמשך להוציא לפועל פיגועים ולהתנקש בישראלים ויהודים ברחבי העולם. מהמוסד נמסר: "המוסד ימשיך לפעול בנחישות כדי למנוע פגיעה ביהודים וישראלים בעולם".

מיקום המתנקש בשרשרת הפיקוד

מיקום המתנקש בשרשרת הפיקוד צילום: המוסד

גורמים המעורים בפרטים העידו כי החשודים נתפסו בעזרת שיתוף פעולה של שירותי המודיעין במדינה יחד עם שירותי מודיעין ישראליים ואמריקאיים ככל הנראה.  על פי הדיווחים שירותי המודיעין הקפריסאיים עקבו בחודשים האחרונים אחרי התנהלות החולייה, וכך סיכלו את פעולת הטרור המתוכננת.

צפו בהודאה של המתנקש 

מדובר ברשת מחבלים שפעלה בצפון המדינה, מהצד הטורקי, ושלחה משם פעילים לקפריסין היוונית. באתר קפריסאי נכתב: "שירותי המודיעין הממלכתיים של קפריסין עקבו מקרוב אחר הפעולות בחודשים האחרונים, והתקיפה סוכלה. העבריין המרכזי נמלט, אבל דרך הרחובות שאליהם נכנס אותר הציוד שבו השתמש. נפעל להוצאת צו מעצר בין לאומי". 

כרטיס הטיסה של המתנקש

כרטיס הטיסה של המתנקש צילום: ללא

ההתכתבות בין המתנקש למפעילו

ההתכתבות בין המתנקש למפעילו צילום: ללא