הרצוג: "סרבנות היא מחוץ לתחום, למילואימניקים זכות למחות"

נשיא המדינה אירח את טקס היחידות המצטיינות במילואים והתייחס לקיטוב הגואה בחברה: "משולחנות השבת ועד קבוצות הוואטסאפ". הרצוג דיבר בתוקף נגד תופעות הסרבנות: "אסור לסכן את בטחון ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/23 19:29 כג בסיון התשפג

הרצוג: "סרבנות היא מחוץ לתחום, למילואימניקים זכות למחות"
הנשיא הרצוג, צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום (ב') את טקס יחידות המילואים המצטיינות. הרצוג אמר בדבריו במהלך הטקס כי זכותו של כל מילואימניק להביע את דעתו ואף למחות אך הדגיש כי הסרבנות צריכה להיות מחוץ לתחום.

צפו בדבריו של הנשיא הרצוג:

דבריו המלאים של הנשיא צילום: וידאו: אבי קנר, סאונד: אורי בוזגלו

"הימים הללו לא פשוטים עבורנו כחברה" פתח הרצוג את דבריו "הקיטוב והמחלוקת תופסים מקום משמעותי כמעט בכל מרחב – משולחנות השבת ועד קבוצות הוואטסאפ החברתיות". הרצוג הוסיף כי "בימים מאתגרים אלו, שגם בהם אויבינו לא שותקים, ורוצים לקום עלינו לכלותינו, כמו שראינו במבצע 'מגן וחץ', אתם מזכירים לנו שוב ושוב - יש לנו מדינה אחת ויש לנו צבא אחד שחייב להישאר מעל לכל מחלוקת פוליטית". 

סרבנות היא מחוץ לתחום

"למול האיומים החיצוניים" אמר הרצוג, "הכללים במדינת ישראל ברורים משחר קיומנו: כאזרחים -למילואימניקים זכות מלאה לכל דעה ומחאה ככל האזרחים בדמוקרטיה בריאה. כחיילים במילואים לובשי מדים - סרבנות היא מחוץ לתחום. אסור לסכן את בטחון ישראל כי בנפשנו הדבר"

הרצוג סיים ואמר: "אתם פטריוטים אמיתיים, ואני מבקש שלא תקשיבו לאף אחד שאומר אחרת. תפקידנו כהנהגה להגן עליכם מפני כל האשמה מרושעת, ואנחנו נמשיך לבצע את זאת, בשמחה ובאהבה".