גרשון הכהן על החיילים שתמכו במחבלים: "נורה אדומה ענקית"

האלוף במילואים וחבר תנועת "הביטחוניסטים", גרשון הכהן טוען כי האירוע בו חיילים היללו את המחבלים בג'נין צריך להדליק נורה אדומה בשאלת נאמנותם של בני המיעוטים המשרתים בצה"ל | על ההסלמה הביטחונית ביו"ש: "אנחנו נמצאים בפני תפנית אסטרטגית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 22/06/23 17:05 ג בתמוז התשפג

גרשון הכהן על החיילים שתמכו במחבלים: "נורה אדומה ענקית"
אלוף במיל' גרשון הכהן, צילום: הביטחוניסטים

במהלך הפעילות החריגה בג'נין ביום שני האחרון, בו נפצעו שבעה לוחמים וכלב של יחידת עוקץ, חמישה חיילים בני מיעוטים צילמו סרטון בו הם מהללים ומביעים תמיכה במחבלים שירו לעבר כוחות הביטחון. הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות עורר סערה רבה והעלה את שאלת נאמנותם של בני מיעוטים המשרתים בצה"ל.

בשיחה עם "חדשות כיפה", האלוף במילואים וחבר תנועת "הביטחוניסטים", גרשון הכהן טוען כי מקרה זה צריך להדליק נורה אדומה בשאלת נאמנותם של בני המיעוטים המשרתים בצה"ל ומסביר מדוע הדרג הביטחוני צריך להציב את האיום ביהודה ושומרון בראש סדר העדיפויות.

"האירוע הזה צריך להדליק לנו נורה אדומה ענקית"

"גם אם זה היה בצחוק", פותח הכהן את דבריו, "יש דברים שלא צוחקים עליהם, כמו שלא צוחקים על השואה. האירוע הזה צריך להדליק לנו נורה אדומה ענקית לגבי השאלה מה מבחן הנאמנות של אלה שאנחנו מצרפים לשורות צה"ל. מה שחשוב זה לא הענישה הפרטנית והטיפול בהם אישית אלא הלמידה שלנו מהאירוע".

פעילות צה"ל

פעילות צה"ל צילום: דובר צה"ל

האלוף במילואים התייחס לפעילות בג'נין ביום שני האחרון ואמר כי מדובר באירוע תקדימי. "אנחנו נמצאים בפני תפנית אסטרטגית. מה שקרה ביום שני בבוקר בג'נין זה אירוע תקדימי. זה לא עוד כמה מחבלים שיורים על כמה ג'יפים של צה"ל אלא זה היה קרב של מעל מאה חמושים. יש שמה היערכות שנלחמת בנו בצורה מאורגנת בתמיכה של ראש העיר. כשג'נין לא בשליטת הרשות הפלשתינית, יש לנו את מלוא הלגיטימיות לטפל בעיר שהפכה לאיום ולמבצר טרור".

"מדינת ישראל צריכה למנוע את התארגנות הטרור ביו"ש כפי שקרה בעזה"

לדבריו, הדרג הביטחוני צריך להציב את האיום ביהודה ושומרון בראש סדר העדיפויות. "התכלית האסטרטגית של מדינת ישראל היא למנוע במרחבי יהודה ושומרון התארגנות טרור כפי שקרה בעזה.  משהו עמוק השתנה וזה מחייב חשיבה חדשה ואסטרטגיה חדשה והצבת האיום ביהודה ושומרון בראש סולם העדיפויות שלנו. להתמקד בהגיון שאומר שזה לא עוד מבצע, אלא מבצע רחב שבא לממש את האינטרסים הקיומיים של מדינת ישראל. זה מתחיל במאמצים שלנו ובמוכנות שלנו להסתכל במציאות בעיניים".