המפלגות החרדיות מתקפלות: חוק הגיוס יידחה

למרות שחקיקת חוק הגיוס, סוכמה עוד בהסכמים הקואליציונים, הסכימו במפלגות החרדיות על דחיית חוק הדגל שלהם ממושב הקיץ. המפלגות החרדיות הציבו אולטימטום כי לא יצביעו על התקציב לפני שהחוק יעבור ועתה מסתמן, נאלצות לקחת צעד אחורה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/04/23 19:12 ט באייר התשפג | עודכן בתאריך 30/04/23 19:26

המפלגות החרדיות מתקפלות: חוק הגיוס יידחה
נתניהו וגפני, חוק הגיוס יידחה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מתקפלים: במהלך תקופת המשא ומתן הארוך לפני הקמת הממשלה, למפלגות החרדיות הייתה דרישה מרכזית אחת, חקיקת חוק גיוס חדש שיסדיר את נושא גיוסם של בני הישיבות לרוחן של המפלגות. בהמשך אף הוצב בפני הממשלה גם אולטימטום מצד המפלגות החרדיות, לפיו הן לא יצביעו על התקציב אם החוק לא יוסדר, עתה נאלצות המפלגות לדחייה של החוק.

מפלגות ש"ס ודגל התורה הסכימו לדחיית החוק כאשר גם רוב חברי מפלגת אגודת ישראל הביעו הסכמה לדחייה, כך מדווח עמית סגל. בישראל היום פורסם כי מזכיר מועצת גדולי התורה, הרב יעקב ולצר, נפגש בימים האחרונים עם מספר אדמו"רים בכירים בציבור החרדי על מנת להסביר להם את המצב שמביא לדחיית חוק הגיוס.

משה גפני

משה גפני, חוק הגיוס יידחה. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

האולטימטום של החרדים והתגובה של לפיד

כאמור, במפלגות החרדיות הציבו אולטימטום לראש הממשלה ולשאר השותפות הקואליציוניות, כבר בשלב ההסכמים הקואליציונים בכל הנוגע לחוק הגיוס. לפני מספר שבועות התייחס לנושא גם יו"ר האופוזיציה שאמר על חוק הגיוס כי "לחוק הגיוס שהממשלה דוחפת יש משמעות אחת - זה סופו של צבא העם. רק הילדים שלנו יתגייסו לצבא. רק הילדים שלנו יתנו שלוש שנים.  רק הילדים שלנו יסכנו את חייהם.  מי שלא יתגייס, יגדילו לו את הקצבאות ורק הילדים שלנו יצטרכו להיות הפראיירים שעובדים ומשלמים מיסים. זה לא חוק גיוס, זו כניעה ללא תנאי להשתמטות ולסרבנות. זה ויתור על הערכים שעליהם קמה מדינת ישראל", אמר לפיד.