למרות הביקורת הציבורית: צה"ל החזיר והוריד את המחסום בשומרון

לאחר שלושה ימים של מחאה, צה"ל סגר בשנית את המחסום דרכו עברו המחבלים שרצחו את מאיר תמרי הי"ד והציב שער ברזל במקום

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/06/23 13:59 יט בסיון התשפג | עודכן בתאריך 08/06/23 15:23

למרות הביקורת הציבורית: צה"ל החזיר והוריד את המחסום בשומרון
צילום: פורום למאבק על צפון השומרון

שבוע לאחר פיגוע הירי בו נרצח מאיר תמרי הי"ד סמוך ליישוב חרמש שבצפון השומרון, צה"ל פתח לתנועת כלי רכב ערבים את המחסום הסמוך למקום הרצח שהוצב לאחר הפיגוע. בעקבות ההחלטה, תושבי היישובים זעמו על ההחלטה ויצאו לחסום בגופם את תנועת כלי הרכב הערבים בדרישה מצה"ל להשיב את המחסום. לאחר שלושה ימים של מחאה, היום (ה') סגר צה"ל בשנית את המחסום דרכו עברו המחבלים והציב שער ברזל במקום. כעבור פחות משעה המחסום נפתח לתנועת פלשתינים, שוב.

אבי וינוגרד תושב הישוב חרמש שהשתתף במחאה, ברך על סגירת המחסום. "אנו מברכים את צה"ל על הצעד המתבקש שבוצע בזכות מחאות התושבים העיקשות שלא ויתרו לרגע, אך אסור לעצור בזה ויש לפתוח כבר היום במבצע מקיף כנגד קיני הטרור בצפון השומרון".

המחסום הבוקר. צילום: פורום למאבק על צפון השומרון

"המחסומים ביהודה ושומרון מצילים חיים"

נזכיר כי אתמול הגיע בנימין הורגן, שאיבד את רעייתו אסתר לפני כשנתיים וחצי, לכנסת לפי בקשתה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך, כדי להיות נוכח בהצעה לסדר בעניין הסרת המחסומים ביהודה ושומרון. הדיון נערך כאמור שבוע לאחר הפיגוע בו נרצח תושב צפון השומרון מאיר תמרי הי"ד. סמוך למקום הפיגוע ישנו מחסום צבאי אך בזמן הפיגוע הוא לא אוייש. בסיום הדיון הצביעו חברי הכנסת כי הנושא יעבור לדיון בוועדת חוץ וביטחון.

מחסום, ארכיון. אירוע טראגי

מחסום, ארכיון. אירוע טראגי צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

במהלך הדיון, חברת הכנסת סון הר מלך ציינה כי המחסומים מצילים חיים. "המחסומים ביהודה ושומרון מצילים חיים. נשקים רבים וחוליות מחבלים רבות נתפסו על ידי חיילי צה"ל הממוקמים במחסומים ביציאות מכפרי הטרור ביהודה, שומרון, בנימין ובקעת הירדן. לעיתים אף נתפסו חוליות רגע לפני שבוצע הפיגוע אותו הן תכננו. אין לנו את הפריבילגיה לתת מחווה בדמות הסרת המחסומים ואין בכך גם צורך. הרשות הפלשתינית מממנת ואחראית על הטרור אותו אנו חווים וחיי אזרחינו חשובים בהרבה מנוחות חיי האויב".