התמונה המרגשת של בנימין הורגן שאיבד את אשתו בפיגוע לפני כשנתיים

בנימין הורגן הגיע לכנסת לפי בקשתה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך, כדי להיות נוכח בהצעה לסדר בעניין הסרת המחסומים ביהודה ושומרון: "נשקים רבים וחוליות מחבלים רבות נתפסו על ידי חיילי צה"ל הממוקמים במחסומים ביציאות מכפרי הטרור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/06/23 17:39 יח בסיון התשפג

התמונה המרגשת של בנימין הורגן שאיבד את אשתו בפיגוע לפני כשנתיים
הורגן בכנסת , צילום: דוברות

בנימין הורגן איבד את רעייתו אסתר לפני כשנתיים וחצי. אסתר יצאה ב-20 בדצמבר 2020 לפעילות ספורטיבית ביער ריחן הסמוך לביתה בצפון השומרון, שם נרצחה על ידי מחבל ערבי. בשבוע שעבר הורגן פגש את השכול פעם נוספת עם הירצחו של קרוב משפחתו מאיר תמיר בפיגוע הירי בכניסה ליישוב חרמש בצפון השומרון.

היום (ד') הגיע הורגן לכנסת לפי בקשתה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך, כדי להיות נוכח בהצעה לסדר בעניין הסרת המחסומים ביהודה ושומרון. בעת שישב במזנון הכנסת עם תמונותיהם של אסתר ומאיר הי"ד, חברי כנסת רבים הגיעו לנחמו. 

בנימין הורגן עם התמונות |

בנימין הורגן עם התמונות | צילום: דוברות

"הרשות הפלשתינית מממנת ואחראית על הטרור"

מי שעמדו מאחורי ההצעה דחופה לסדר הם חברי הכנסת עמית הלוי, אוהד טל, לימור סון הר מלך וצבי סוכות. הדיון נערך כאמור שבוע לאחר הפיגוע בו נרצח תושב צפון השומרון מאיר תמרי הי"ד. סמוך למקום הפיגוע ישנו מחסום צבאי אך בזמן הפיגוע הוא לא אוייש. בסיום הדיון הצביעו חברי הכנסת כי הנושא יעבור לדיון בועדת חוץ וביטחון.

סון הר מלך אמרה: "המחסומים ביהודה ושומרון מצילים חיים. נשקים רבים וחוליות מחבלים רבות נתפסו על ידי חיילי צה"ל הממוקמים במחסומים ביציאות מכפרי הטרור ביהודה, שומרון, בנימין ובקעת הירדן. לעיתים אף נתפסו חוליות רגע לפני שבוצע הפיגוע אותו הן תכננו. אין לנו את הפריבילגיה לתת מחווה בדמות הסרת המחסומים ואין בכך גם צורך. הרשות הפלשתינית מממנת ואחראית על הטרור אותו אנו חווים וחיי אזרחינו חשובים בהרבה מנוחות חיי האויב".

חברי הכנסת עם הורגן |

חברי הכנסת עם הורגן | צילום: דוברות

השאילתא והתשובה של גלנט

בעקבות פיגועים חוזרים ונשנים של מחבלים מצפון השומרון, חבר הכנסת מהציונות הדתית, צבי סוכות, פנה מוקדם יותר בשאילתא אל שר הביטחון יואב גלנט, ושאל מדוע צה"ל לא יוצא למבצע נרחב בצפון השומרון ומדוע לא מחזירים את המחסומים שהיו יכולים למנוע חלק ניכר מהפיגועים, כך לטענתו.

גלנט השיב כי השיקול כיצד להפעיל כוח, מסור בידיו של המפקד הגזרתי. "אם הוא יציב יותר מחסומים לא יהיה לו כוח ללכת ולעשות מעצרים מונעים. אם הוא יצטרך לפנות גורמים בלתי חוקיים בצד הישראלי שמקשים עליו ערב ערב, אין לו את הכוח לעשות פעילות אחרת. במיצוע של כל הדברים, אני חושב שצה"ל עובד היטב ולאור מודיעין, אנחנו גם מגיעים להישגים".