דובר צה"ל הבא: תא"ל דניאל הגרי

דובר צה"ל בשנים האחרונות תא"ל רן כוכב מסיים את תפקידו ובמקומו מונה תא"ל דניאל הגרי. הגרי, מפקד שייטת 13 בעבר: "להשאיר את צה"ל בקונצנזוס ולהרחיק את הפוליטיקה מצה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/23 22:46 ז בניסן התשפג | עודכן בתאריך 29/03/23 23:03

דובר צה"ל הבא: תא"ל דניאל הגרי
דובר צה"ל החדש, תא"ל דניאל הגרי, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל חדש: בטקס החילופים שנערך היום (ד'), במחנה אביב, בראשות ראש אגף המבצעים ובהשתתפות חברי פורום המטה הכללי נכנס תא"ל דניאל הגרי לתפקידו כדובר צה"ל. בטקס נכחו מפקדי מערך דובר צה"ל, בני המשפחות ומוזמנים נוספים. תת-אלוף דניאל הגרי מחליף בתפקידו את תת-אלוף רן כוכב (רנכו), אשר כיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות.

טקס חילופי דובר צה"ל:

הגרי, בעברו לו עבר עשיר כקצין ולוחם בחיל הים, היה בעברו מפקד שייטת 13, ראש מספן חיל הים ועוזר הרמטכ"ל. תת-אלוף דניאל הגרי בעל תואר ראשון בפילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב ובעל תואר שני בדיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת תל אביב. תת-אלוף הגרי נשוי ואב לארבעה ילדים. בטקס החילופין אמר הגרי: "משימת דובר צה"ל היא העצמת אמון הציבור בצה"ל והלגיטימציה הבינלאומית".

תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל

תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל צילום: דובר צה"ל

"דובר צה"ל נדרש לאמינות ורלוונטיות" אמר הגרי, "לא רק מול התקשורת הישראלית אלא גם מול התקשורת הזרה. עלינו לדווח באופן אמין לציבור ולעולם, במיוחד באירועים קשים - רק כך נמשיך לזכות באמון. אני מניח שכל מי שמתמנה להיות דובר צה"ל בטוח שהוא נכנס לתפקיד באחת התקופות הכי סוערות והכי רגישות של הצבא. במובן הזה אני כנראה לא שונה מאף אחד אחר: התקופה סוערת, חוסנו של צה"ל כצבא העם נשען על אמון הציבור, ולדובר צה"ל תפקיד מרכזי בכך".

רן כוכב

רן כוכב, דובר צה"ל היוצא צילום: Flash90

"הימים האחרונים סיפקו לנו חיזוק חשוב: עמדנו ביעד"

דובר צה"ל היוצא, תא"ל רן כוכב אמר בנאומו: "ללא אמונו של הציבור בצה"ל - צבא העם, לא נוכל למלא את ייעודנו. האמון תכלית עשייתנו. הדו"חות השנתיים שפורסמו בנושא זה רק לאחרונה וגם הימים האחרונים סיפקו לנו חיזוק חשוב: עמדנו ביעד".