אופקים, צפת וראשון לציון: הלוויותיהם של שלושת לוחמי צה"ל יתקיימו היום

הלוויותיהם של שלושת לוחמי צה"ל יתקיימו היום ברחבי הארץ בשעות אחר הצהריים | נסיבות הירי של השוטר המצרי עדיין לא ברורות | נתניהו: "האירוע הקטלני בגבול מצרים במהלך השבת הוא חמור וחריג וייבדק עד תום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/06/23 07:26 טו בסיון התשפג

אופקים, צפת וראשון לציון: הלוויותיהם של שלושת לוחמי צה"ל יתקיימו היום
חברות של לוחמי צה"ל, גבול מצרים | , צילום: Flash90

בשעות הבוקר המוקדמות של יום השבת, נהרגו שני לוחמי צה"ל, סמל ליה בן נון וסמל ראשון אורי יצחק אילוז ז"ל, מירי מחבל, בעת שאבטחו בעמדה צבאית במרחב חטיבת פארן בגבול מצרים. בשעות הצהריים במהלך סריקות שביצע כוח אחר המחבל, הכוח זיהה אותו ובמהלך חילופי אש נהרג לוחם נוסף, סמל-ראשון אוהד דהן ז"ל, ונפצע גשש בדואי באורח קל. היום (א') תתקיימנה הלוויותיהם של שלושת הלוחמים.

הלווייתה של סמל ליה בן נון ז"ל, תערך היום בשעה 16:30 בבית העלמין הצבאי בעיר ראשון-לציון. הלווייתו של סמל ראשון אורי יצחק אילוז ז"ל, תערך היום בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בעיר צפת. הלווייתו של סמל-ראשון אוהד שמעון דהן ז"ל, תערך היום בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בעיר אופקים.

שלושת הלוחמים | צילום: דובר צה"ל

הנסיבות עדיין לא ברורות

עמדת צה"ל בה היו שני הלוחמים ממוקמת כ-30 קילומטרים ממצפה רמון, בין הר שגיא להר חריף. בשעה 04:15 התרחשה מולם בדיקת הקשר האחרונה, וב-06:00 בזמן שמירתם, התקבלו דיווחים על ירי סמוך אליהם. מתחקור ראשוני של צה"ל עלה כי החיילים דיווחו על הירי ויצאו לבחון את מקורו. בסמוך לשעה 09:00 הגיעה למקום מפקדת המחלקה ורק אז גילתה את גופות השניים.

כוחות נוספים הוזעקו למקום ואלה החלו בסריקות אחר המחבל, שלבסוף זוהה בשטח ישראל על ידי רחפן. למרות זיהויו התנהלו במקום חילופי אש בהם נהרג חייל נוסף, מגדוד קרקל, סמל ראשון אוהד דהן. 

נסיבות הירי עדיין לא ברורות. מתחקיר צה"ל עולה כי המחבל, שוטר מצרי, נערך לבצע את הפיגוע מבעוד מועד והיה חמוש ברובה, מספר מחסניות, וסכין איתו חתך את האזיקונים במעבר בגדר.

כוחות החירום באזור האירוע בגבול מצרים |

כוחות החירום באזור האירוע בגבול מצרים | צילום: Dudu Greenspan/Flash90

נתניהו: "האירוע הקטלני בגבול מצרים במהלך השבת הוא חמור וחריג וייבדק עד תום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לאירוע הקשה בגבול המצרי: "האירוע הקטלני בגבול מצרים במהלך השבת הוא חמור וחריג וייבדק עד תום", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אני מבקש לשבח את כוחותינו שחתרו למגע וחיסלו את המחבל. יחד עם כל עם ישראל אני מבקש להשתתף בצער המשפחות ולאחל החלמה לפצועים. ליבנו עם המשפחות ביגונם העומק".