המצוד אחר המחבלים נמשך: "כל אדם שבורח משאיר אחריו חתימה מודיעינית"

בעקבות המצוד אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בצפון השומרון, יו"ר תנועת הביטחוניסטים, תא"ל במיל' אמיר אביבי, מסביר בשיחה עם "חדשות כיפה", איך כוחות המודיעין והביטחון מגיעים למחבלים וטוען כי צפון השומרון הוא אזור מורכב ביחס לאזורים אחרים ביו"ש

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 31/05/23 22:19 יא בסיון התשפג

המצוד אחר המחבלים נמשך: "כל אדם שבורח משאיר אחריו חתימה מודיעינית"
אחד המחבלים לאחר המעצר, צילום: דובר צה"ל

נמשך המצוד: מאיר תמרי הי"ד, תושב היישוב חרמש, נרצח אתמול (ג') בפיגוע ירי בכניסה של היישוב. על פי החשד, מחבלים הגיחו מרכב חולף וירו בתמרי שבתחילה נפצע קשה אך מאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים. בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבלים שברחו לכיוון ג'נין.

  

בשיחה עם "חדשות כיפה", תא"ל במיל' אמיר אביבי, סגן מפקד אוגדת עזה לשעבר ויו"ר תנועת "הביטחוניסטים" בהווה, מסביר איך כוחות הביטחון והמודיעין מנהלים מצוד אחר מחבלים וטוען כי צפון השומרון הוא אזור מורכב יחסית לאזורים אחרים בחבל הארץ התנ"כי.

"כל מחבל שבורח תמיד משאיר אחריו חתימה מודעינית"

"במצוד אחר מחבלים יש המון מאמצים", פותח תא"ל אביבי, "בתוך המאמצים המודיעיניים, בודקים קודם כל את הזירה עצמה, מה אתה יודע על הזירה ואת הפורנטיקה. בנוסף, הכוחות עוצרים את קרובי משפחה ופעילי טרור ומנסים לראות אם יש חתימות דיגיטליות. יש שילוב של הרבה יכולות שמי שמוביל אותם זה השב"כ בשילוב עם אמ"ן".

תאל במיל. אמיר אביבי

תאל במיל. אמיר אביבי צילום: תנועת הריבונות

יו"ר הביטחוניסטים מציין כי בנוסף לפעולות המודיעיניות, כוחות ביטחון רבים פועלים בגזרה בה מתחבאים המחבלים. "יש מאמץ מאוד גדול של הביטחון השוטף: מחסומים, בדיקות, סריקות. לפעמים יש אינדיקציה שהיא כללית על אזור מסוים שדורשת סריקות יותר נרחבות ומבאים כוחות רבים. עם הזמן, בהתאם להתפתחות של האירוע, סוגרים מעגל על המחבלים. בסוף כל בן אדם שבורח תמיד משאיר עקבות, חתימה מודיעינית".

זירת הפיגוע בחרמש

זירת הפיגוע בחרמש צילום: מועצה אזורית שומרון | דוברות מבצעי מד"א

"יש פה אתגר לא פשוט"

צפו השומרון נחשב לאזור מורכב. "מדובר באתגר לא פשוט לכוחות הביטחון", טוען אביבי, "היישוב חרמש נמצא בצפון מערב השומרון, סמוך לוואדי ערה. אלו יישובים המנותקים מהגזרה המרכזית של השומרון בגלל אוסלו וההתנתקות. אין לו רציפות תחבורתית ויישובית ממרכז השומרון למרות שמבחינת השייכות, הם שייכים למועצה אזורית שומרון. הם נמצאים בסביבה לא פשוטה וגם לא במרכז הפעילות המבצעית של הכוחות באזור, למרות שפיזית הם לא רחוקים מהחטמ"ר. יש פה אתגר לא פשוט".