תא"ל במיל' אמיר אביבי מסביר: למה לא צריך להכניס כוחות חי"ר לעזה

סגן מפקד אוגדת עזה לשעבר ויו"ר תנועת הביטחוניסטים בהווה, אומר כי במבצע "מגן וחץ" השיגה ישראל פגיעה משמעותית בג'יהאד האסלאמי, וטוען כי אין כל סיבה להכניס כוחות קרקעיים לרצועה: "זאת החלטה מאוד משמעותית שלא רלוונטית כרגע, היא לא מתכתבת עם המשימות המרכזיות שיש לצה"ל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/05/23 09:50 כד באייר התשפג

תא"ל במיל' אמיר אביבי מסביר: למה לא צריך להכניס כוחות חי"ר לעזה
גדר המערכת, רצועת עזה | , צילום: Flash90     

מבצע "מגן וחץ" כבר מאחורינו, וביממה האחרונה השקט מכיוון רצועת עזה נשמר. יותר מ-400 מטרות הופצצו על ידי חיל האוויר, כולל שישה סיכולים ממוקדים של ראשי ארגון הג'יהאד האסלאמי. 

"כל דבר בעתו"

"חווינו בחודשים האחרונים שחיקה משמעותית בהרתעה של מדינת ישראל שיכולה היתה להביא אותנו אפילו עד כמעט למלחמה עם תחושה מאוד חזקה מהצד האיראני, חיזבאללה ואחרים שיש פה איזושהי התפוררות של החברה הישראלית, סרבנות", מסביר בשיחה עם "חדשות כיפה" סגן מפקד אוגדת עזה, לשעבר, תא"ל במיל' אמיר אביב, יו"ר תנועת "הביטחוניסטים. "כפועל יוצא מזה ראינו בפסח ירי של חמאס, וגם מלבנון ומסוריה, ובהמשך ראינו את הג'יהאד האסלאמי שתפס ביטחון וביצע ירי בהקשר לאותו אסיר שלהם ששבת רעב ומת". 

לדבריו של אביבי, מערכת הביטחון הבינה שחייבים לעשות משהו משמעותי, שובר שוויון, כדי להחזיר את ההרתעה. "הוחלט למקד את זה בג'יהאד ולא להרחיב את המערכה גם לחמאס וזה בעיקר משיקולים של להשאיר את צה"ל ואת כוחו במוכנות לאתגרים הגדולים יותר כמו הזירה הצפונית ואיראן, ולא להיגרר למערכה גדולה מול חמאס. אנחנו מבינים שחמאס עוד שם, אבל כל דבר בעתו". 

תאל במיל. אמיר אביבי

תא"ל במיל' אמיר אביבי | צילום: תנועת הריבונות

"לא חושב שמי מהם ימהר לירות רקטות בקרוב"

מה ישראל השיגה אחרי חמישה ימים של מגן וחץ?

"קודם כל היא השיגה פגיעה מאוד משמעותית בג'יהאד האסלאמי, סיכול של כל הבכירים של הארגונים ומחליפיהם. דבר שני, היכולת המבצעית והיכולת המודיעינית להגיע לכל אחד מהבכירים האלה מעביר מסר מאוד חזק גם לחיזבאללה, גם לחמאס וגם לאיראן שישראל יכולה להגיע לכל אחד, מתי שהיא רוצה, שרמת הכשירות של הצבא מאוד גבוהה, שהלכידות החברתית בישראל הרבה יותר חזקה ממה שם חשבו, כולל אופוזיציה שמתייצבת מאחורי הממשלה. יש פה אירוע מאוד משמעותי שמשדר חוזק לא רק כלפי האויבים שלנו אלא גם כלפי הידידים שלנו". 

יגיע זמן שנצטרך להכניס כוחות חי"ר לרצועת עזה? 

"אין שום סיבה להכניס חי"ר לרצועה". 

למרות שסבבים חוזרים על עצמם?

"גם כשהסבבים חוזרים על עצמם אנחנו עם פעולה נכונה כרגע, עם נכונות לבצע בכל עת סיכולים ממוקדים, מסוגלים לייצר הרתעה משמעותית בעזה. אם נכנסים רגלית זה ממש כיבוש הרצועה, ולכבוש את הרצועה זאת החלטה מאוד משמעותית שלא רלוונטית כרגע, היא לא מתכתבת עם המשימות המרכזיות שיש לצה"ל, למשל להתכונן לאיראן. במגבלת האפשרויות הרלוונטיות מה שקורה כרגע זה הדבר הנכון". 

לסיום אומר אביבי כי הוא חושב שהחמאס והג'יהאד ימשיכו למקד את המאמצים שלהם בעיקר ביהודה ושומרון, "זה האזור הבא שאנחנו צריכים לרכז בו מאמץ - במזרח ירושלים וביהודה ושומרון. אני לא חושב שמי מהם ימהר לירות רקטות בקרוב". 

צה"ל מסכם את "מגן וחץ":