ראיון "לעבור את הסיוט הנורא הזה בפעם השנייה זה קשה מאוד"

הרב ראובן עוזיאל משתף בתחושות הקשות של תושבי צפון השומרון בעקבות הרצחו של מאיר תמרי הי"ד, וחוזר לפיגוע בו נרצחה שכנתו מטל מנשה - אסתר הורגן הי"ד, שמשפחתה קשורה בעקיפין למשפחתו של תמרי

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 31/05/23 14:07 יא בסיון התשפג

"לעבור את הסיוט הנורא הזה בפעם השנייה זה קשה מאוד"
אסתר הורגן ומאיר תמרי, צילום: באדיבות המשפחות

מאיר תמרי הי"ד, תושב היישוב חרמש, נרצח אתמול בפיגוע ירי נורא בצפון השומרון והותיר אלמנה - טל, ושני ילדים. הרצח הותיר את תושבי צפון השומרון ותושבי חרמש בפרט, עם תחושות קשות. הרב ראובן עוזיאל משמש כרב האזורי של צפון השומרון ושל היישוב טל מנשה, סיפר לחדשות כיפה על האווירה באזור, ועל הקשר בין משפחת הורגן מטל מנשה ששכלה את האם אסתר הי"ד בפיגוע לפני שנתיים, למשפחת תמרי מחרמש.

המצב הביטחוני בצפון השומרון היה רגוע באופן יחסי בשנים האחרונות. "מאז שהתיישבנו באזור לפני 25 שנה, הכל היה שקט וכמעט ולא היו אירועים, ואז קרה הרצח של אסתר הורגן לפני שנתיים וחצי, שגרם לזעזוע מאוד גדול בכל האזור", סיפר הרב. "הייתה תחושה של שלווה שהופרעה בצורה ברוטאלית כל כך". הקשר המשפחתי העקיף בין משפחת תמרי להורגן הופך את האירוע לקשה אף יותר: "זה מכה מהצד השני".

הרב ראובן עוזיאל

הרב ראובן עוזיאל צילום: הרב ראובן עוזיאל

"הוא התמוטט לגמרי באותו הרגע"

נזכיר כי שנתיים מאז הפיגוע בו נרצחה אסתר הי"ד, החלו תושבי האזור לחזור לשגרה, והרב עוזיאל אף זכה לחתן בשנית את בנימין - אלמנה של אסתר, עם גלית תמרי - אמה של טל תמרי, אלמנתו מאיר הי"ד שנרצח אמש. "חיתנתי את בנימין וגלית לפני קצת יותר משנה, זה היה מרגש ומשמח כי היא הייתה תושבת חרמש - חיבור בין שני יישובי צפון השומרון", הרב הסביר: "כששתי משפחות מתחברות - זה סוג של בניה מחודשת, תיקון על הרצח הנורא של אסתר".

הרב סיפר על התחושות הקשות במשפחת הורגן בעקבות הבשורה על הרצח: "זה נורא בשביל בנימין, שהוא חבר טוב שלנו. הוא התמוטט לגמרי באותו הרגע. לעבור את הסיוט הנורא הזה בפעם השנייה זה קשה מאוד", סיפר הרב והוסיף, "ברוך השם הוא מתאושש מהר ועושה כל מה שהוא יכול כדי לעזור למשפחת אשתו, טל והיתומים הקטנים".

חייל בצפון השומרון. ארכיון

חייל בצפון השומרון. ארכיון צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בצפון השומרון בעיקר כועסים: "ש פה אוזלת יד"

"מה שהופך את זה לחמור במיוחד זה העובדה שאנחנו מבינים שלמעשה יש פה אוזלת יד, אין באמת רצון לטפל בבעיה מבחינה שורשית ואנחנו נתונים ליד המקרה", אמר הרב, ותיאר את התחושות ביישובי צפון השומרון: "התגובה הבולטת היא כעס ורצון לעשות, תחושה כזו שאם אין אני לי מי. נצא ונפגין ונראה שאנחנו רוצים לחיות חיים נורמליים ולהראות שמדינת ישראל לא צריכה לחיות כל הזמן בחשש ממה יאמרו וממה יחשבו, זה העניין שמעסיק את רוב האנשים. איך לחולל שינוי לטובה באחיזה שלנו בארץ ישראל מתוך שמחה ולא חשש ופחד".