התושבים זועמים בצה"ל מקדמים גדר שתנתק את גוש עציון מירושלים

בצה"ל מקדמים את התוכניות לבניית גדר הפרדה בצד המערבי של גוש עציון, גדר שתחצוץ בין הגוש לירושלים והמרכז. תושבי גוש עציון מתנגדים למהלך שיפריד ביניהם לבירה וגם יפגע בטבע | צה"ל: "ההחלטה התקבלה כחלק ממבצע 'שובר גלים'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 15:05 כז באייר התשפג | עודכן בתאריך 18/05/23 15:12

בצה"ל מקדמים גדר שתנתק את גוש עציון מירושלים
גוש עציון, צה"ל מקדם את הגדר, צילום: Gershon Elinson/Flash90

גדר הפרדה בגוש עציון: על בסיס תוכניות שהתקבלו במהלך מבצע "שובר גלים", מקדם צה"ל את בניית גדר ההפרדה בין גוש עציון לבין ירושלים והמרכז, כך פורסם לראשונה ב"ישראל היום". על פי המתווה שמקדם צה"ל באזור וואדי פוקין וצור הדסה. בנוסף באזור הוואלג'ה, יקודמו אמצעים אחרים על מנת לא לפגוע בטבע במקום.

בצה"ל מקדמים את הנושא וקרקעות באזור כבר הופקעו לטובת הפרוייקט. כבר בתחילת בשנת 2003, קודמה התוכנית שנבלמה מאז מספר פעמים. תושבי גוש עציון מתנגדים נחרצות למהלך שינתק את הגוש בפועל מעיר הבירה ובנוסף גם עלול להזיק לטבע הפראי באזור.

"ספק רב מאוד אם הגדר הזאת, תתרום לביטחון של הישראלים"

ירון רוזנטל, מרכז משק כפר עציון ומתמודד לראשות המועצה בבחירות הקרובות, תוקף את ההחלטה ואומר ל"ישראל היום": "ישנו ספק רב מאוד אם הגדר הזאת, תתרום לביטחון של הישראלים. מה שבטוח הוא שהנזקים שיגרמו לטבע ולנוף הכל כך מיוחדים באזור, גדולים מאוד. חמור מכך, הגדר תנתק את גוש עציון מירושלים והרי ירושלים, בדיוק 56 שנה אחרי שחרור גוש עציון".

גדר ההפרדה, צה"ל מקדם בניית גדר בגוש עציון

גדר ההפרדה, צה"ל מקדם בניית גדר בגוש עציון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

גם בחברה להגנת הטבע מתנגדים למהלך וטוענים כי יגרום לפגיעה אנושה בטבע. תושבים המתנגדים למהלך אמרו לעיתון כי"הממשלה הימנית ביותר ב-20 השנים האחרונות הולכת לבנות גדר בין גוש עציון לירושלים בתוואי גדר ההפרדה. מה שאריאל שרון ואהוד אולמרט לא עשו".

דובר צה"ל: "אין ניתוק בין גוש עציון מירושלים"

מנגד, בצה"ל אומרים כי "ההחלטה על הקמת גדר במרחב רכס הסנסן התקבלה כחלק ממבצע "שובר גלים" במטרה לחזק את ההגנה, ולמנוע מעבר בלתי חוקי לעורף מדינת ישראל של מסתננים ואמצעי לחימה ולסכל פיגועי טרור".

"טרם נקבע תאריך לתחילת העבודות באזור", נמסר מדובר צה"ל, "נדגיש כי מדובר בדרך ביטחון הכוללת ציר פטרול וגדר שאינה מבטון. בבנית תוואי מבצעי זה, אין ניתוק בין גוש עציון מירושלים, וישנן דרכים נוספות. צה"ל פועל לשמירת ערכי הטבע, על כן העבודות נעשות באופן מידתי ומקצועי, תוך שיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים וארגוני איכות הסביבה