מבצע מגן וחץ

החמאס והג'יהאד משלבים ידיים ומאיימים: "הכיבוש יקבל שיעור גדול"

בעוד ישראל מנסים לבודד את הג'יהאד האסלאמי ומזהירים את חמאס לבל יתערב, הפלגים מעזה משדרים אחדות ומאימים: "הנהגת ההתנגדות הניחה על השולחן את כל האופציות"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/05/23 08:57 יט באייר התשפג

החמאס והג'יהאד משלבים ידיים ומאיימים: "הכיבוש יקבל שיעור גדול"
יחייא סינוואר, בחמאס מאיימים, צילום: Atia Mohammed/Flash90

משלבים ידיים: בדומה למבצע האחרון בעזה, לפני תשעה חודשים, גם במבצע "מגן וחץ" הנוכחי, פעלה ישראל נגד הג'יהאד האסלאמי בלבד ללא שעירבה את חמאס באירועים. בישראל הזהירו את חמאס שלא יכנס לסבב, בתגובה של בכיר בחמאס לעיתון הלבנוני אל אח'באר, הוא מציין כי הפלגים ברצועה מתאחדים סביב התגובה שהם ינחיתו על ישראל. על רקע האיומים הללו, בישראל שומרים על דריכות ולא ממהרים לחזור לשגרה.

המסרים של חמאס: "התגובה תהיה מאוחדת"

"הנהגת ההתנגדות הניחה על השולחן את כל האופציות, כשההערכה היא שישראל פתחה במערכה בעיתוי שרצתה" אמר מקור בחמאס, והוסיף כי "התגובה תהיה מאוחדת דרך חמל הפלגים המשותף של ההתנגדות והכיבוש יקבל שיעור גדול והתגובות לא יהיו מוגבלות לפלג מסוים או לחזית מסוימת אלא לכל החזיתות יהיו מועמדות להשתתף בתגובה".

ימונה החשב הכללי שהעדיף. השר האוצר.

השר כ"ץ, מאיים על חמאס. צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

עוד אמר הגורם בחמאס: "הנהגת ההתנגדות שמה על השולחן את כל האפשרויות - על רקע ההערכה שהאויב פתח בקרב במועד שרצה, כדי להכניס את ההתנגדות למערכה תחת הכותרת 'תגובה על חיסול' ולא על הפשעים שהיא מתכוונת להעביר במצעד הדגלים ב-18 במאי".

"כל מי שינסה לפגוע בישראל הוא יעד"

על רקע הדברים הללו אמר השר ישראל כ"ץ הבוקר כי "חמאס לא יכולים לתת אולטימטומים לישראל, המבצע הזה תפס אותם בשנתם, תרתי משמע, והעביר מסר ברור – כל מי שינסה לפגוע בישראל הוא יעד. הגורמים הביטחוניים נערכים לתגובה הצפויה, אי אפשר לדעת מה היא תהיה".