מבצע מגן וחץ

לילה מתוח: שקט בדרום - שני מחבלים חוסלו סמוך לג'נין

במהלך הלילה המתוח בדרום, לא נורו רקטות לעבר עוטף עזה. שני מחבלים פתחו בירי וזריקת מטענים לעבר כוח צה"ל סמוך לקבטיה וחוסלו. דובר צה"ל: "הכל עוד יכול לקרות היום, נקיים הערכת מצב האם להקל בהנחיות לתושבים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/05/23 07:28 יט באייר התשפג

לילה מתוח: שקט בדרום - שני מחבלים חוסלו סמוך לג'נין
כוח צה"ל ביו"ש, שני מחבלים חוסלו, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מתיחות בכל הגזרות: לאחר חיסולם של בכירי הג'יהאד האסלאמי בעזה ופתיחת מבצע מגן וחץ, נערכו במערכת הביטחון לירי תגובה שישוגר הלילה מרצועת עזה, אך ירי כזה לא בוצע ועל הדרום עבר לילה שקט ומתוח. ביהודה ושומרון חוסלו שני מחבלים לאחר שפתחו באש לעבר לוחמי צנחנים. 

"הנהגת ההתנגדות שמה על השולחן את כל האפשרויות"

למרות שהשקט נשמר במהלך הלילה, בישראל עדיין ערוכים לתגובה אפשרית מעזה. בכיר בחמאס אמר לעיתון אל אח'באר הלבנוני כי "הנהגת ההתנגדות שמה על השולחן את כל האפשרויות - על רקע ההערכה שהאויב פתח בקרב במועד שרצה, כדי להכניס את ההתנגדות למערכה תחת הכותרת 'תגובה על חיסול' ולא על הפשעים שהיא מתכוונת להעביר במצעד הדגלים ב-18 במאי".

התקיפה בעזה

התקיפה בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

שני מחבלים חוסלו בקבטיה

במהלך פעילות שגרתית של כוח צנחנים בכפר קבטיה, זיהו החיילים שני חמושים שהחלו לירות לעברם ולהשליך מטעני חבלה. הכוח השיב באש וחיסל את שני המחבלים, לאחר מכן נמצאו ברכבם נשקים, כולל M-16. 

גבול עזה, היום

גבול עזה, אתמול צילום: Flash90

דובר צה"ל אמר הבוקר בגלי צה"ל כי "לא ראינו ירי רקטי לעבר ישראל - זו תולדה של הפעולה המפתיעה של צה"ל נגד הג'יהאד האיסלאמי. הכל עוד יכול לקרות היום, נקיים הערכת מצב האם להקל בהנחיות לתושבים". אמש הדגיש שר הביטחון כי "המערכה טרם נגמרה".