בפעם הרביעית תוך שבוע: דיווח סורי על תקיפה ישראלית בדמשק

כלי התקשורת הסורים דיווח על תקיפה המיוחסת לישראלית באזור דמשק בה נהרגו שני אזרחים | צבא ארה"ב חיסל בכיר בדאע"ש שהיה אחראי לתכנון פיגועים באירופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/23 07:19 יג בניסן התשפג | עודכן בתאריך 04/04/23 08:18

בפעם הרביעית תוך שבוע: דיווח סורי על תקיפה ישראלית בדמשק
תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון, צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

כלי התקשורת בסוריה מדווחים הלילה (ג') על תקיפה מיוחסת לישראל הלילה (בין שני לשלישי) באזור דמשק. על פי הדיווח, התקיפה בוצעה נגד עמדות באזור וכי מערך הנ"מ הסורי הופעל יירט את רוב הטילים. עם זאת, בתקיפה נהרגו שני אזרחים ונגרמו נזקים. נזכיר כי זוהי התקיפה הרביעית המיוחסת לישראל בדמשק בששת הימים האחרונים.

לפי הפרסומים בטלוויזיה הסורית הממלכתית ובסוכנות הידיעות המקומית "SANA", הדי פיצוצים נשמעו באזור הבירה כשלטענת הסורים, מערכות ההגנה האוויריות הצליחו ליירט את רוב הטילים ששיגרה ישראל.

תקיפה בסוריה. ארכיון

תקיפה בסוריה. ארכיון צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

 צבא ארצות הברית חיסל בכיר בדאע"ש

בתוך כך, צבא ארצות הברית במזרח התיכון הודיע הבוקר על חיסולו של בכיר בארגון דאע"ש, ח'אלד אייד אחמד אל-ג'אבורי, בתקיפה של הכוחות האמריקנים בסוריה. כמו כן, צויין שג'בורי היה אחראי לתכנון פיגועים באירופה. 

ארכיון דעאש

ארכיון דעאש צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

פיקוד המרכז האמריקני הודיע כי תקף הלילה בסוריה וחיסל את הבכיר מדעאש. "דעאש ממשיכה להוות איום על האזור", אמר הגנרל מייקל קורילה מפקד הכוחות, "למרות המכה הקשה, דעאש נותרה מסוגלת לנהל פעולות בתוך האזור מתוך רצון לפגוע מעבר למזרח התיכון".

בצה"ל מעריכים: המל"ט שחדר לצפון - איראני

נזכיר כי ביום ראשון האחרון, מסוקי ומטוסי קרב של צה"ל הוזנקו לאחר שזוהה כלי הטיס שחדר מסוריה לשטח ישראל. הכלי היה במעקב של יחידת הבקרה של חיל האוויר, והופל בשטח פתוח בצפון. מתחקור ראשוני בצה"ל מעריכים כי כלי הטיס הבלתי מאויש שיורט אמש לאחר שחדר מסוריה הוא מתוצרת איראן. עוד נמסר כי האירוע נמצא בהמשך תחקור לאחר שנאספו חלקים של הכלי שיורט.

ארכיון: מטוס של חיל האוויר בפעולה

ארכיון: מטוס של חיל האוויר בפעולה צילום: פלאש 90. עופר צידון

כלי הטיס שחדר  מסוריה הופל באמצעות לוחמה אלקטרונית, באמצעים "רכים" המכונים "סופט קיל" ולא באמצעות הפלה בטיל או בנ"מ. חלקי הכלי שאותרו נמצאים כעת בידי חיל האוויר שמנתח את הממצאים.