הפלת המל"ט בצפון: צה"ל השתמש בלוחמה אלקטרונית

כלי טיס בלתי מזוהה חדר הלילה מסוריה לישראל והופל על ידי מטוסי ומסוקי חיל האוויר | צה"ל חוקר את המקרה - על פי דיווחים נבדקת האפשרות שמדובר בתקיפה איראנית | צה"ל חשף את השתלשלות האירועים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/23 07:28 יב בניסן התשפג | עודכן בתאריך 03/04/23 09:09

הפלת המל"ט בצפון: צה"ל השתמש בלוחמה אלקטרונית
ארכיון: מטוס של חיל האוויר בפעולה, צילום: פלאש 90. עופר צידון

צה"ל יירט אמש כלי טיס בלתי מזוהה שחדר לישראל: מסוקי ומטוסי קרב של צה"ל הוזנקו לאחר שזוהה אתמול (א') כלי הטיס שחדר מסוריה לשטח ישראל. הכלי היה במעקב של יחידת הבקרה של חיל האוויר, והופל בשטח פתוח בצפון. האירוע מגיע לאחר מספר תקיפות שדווחו בסוריה ומיוחסות לישראל, ככל הנראה בתגובה לפיגוע באזור מגידו. 

כלי הטיס שחדר אתמול מסוריה הופל באמצעות לוחמה אלקטרונית, באמצעים "רכים" המכונים "סופט קיל" ולא באמצעות הפלה בטיל או בנ"מ. חלקי הכלי שאותרו נמצאים כעת בידי חיל האוויר שמנתח את הממצאים.

נבדקת האפשרות שמדובר בתקיפה איראנית

מטעם צה"ל נמסר כי כלי הטיס "לא היווה סכנה בשום שלב". על פי המדיניות של צה"ל, לא הופעלה התרעה בעקבות האירוע. כוחות הביטחון עורכים חיפושים אחר שרידי כלי הטיס על מנת להעריך באיזה כלי מדובר ומהן הנסיבות בהן נכנס לישראל. בין השאר נבדקת האפשרות כי מדובר בתקיפה איראנית, בתגובה על התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה אמש. 

שר הביטחון יואב גלנט |

שר הביטחון יואב גלנט | צילום: David Cohen/Flash90

דיווחים על תקיפה ישראלית אתמול בסוריה

נזכיר כי האירוע התרחש פחות מיממה לאחר תקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה - כאשר מטעם משרד ההגנה של סוריה נמסר אמש כי ישראל תקפה מוצבים במרכז המדינה, באזור חומס. על פי דיווחים, התקיפה התמקדה בנמל תעופה ובמחסני נשק המשמשים את חיזבאללה.  עוד על פי דיווחים, התקיפה נערכה באזור בו מוצבים גם אנשי צבא איראנים, וכי חמישה חיילים סורים נפצעו בתקיפה.