סוכל פיגוע בשומרון: מחבל חמוש במטענים ובסכין חוסל סמוך לחוות דורות

מחבל חמוש בסכינים ובמטענים מאולתרים הגיע לחוות דורות עילית סמוך למעלה שומרון. בעל החווה זיהה את המחבל וחיסל אותו | לא היו נפגעים באירוע

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 10/03/23 07:59 יז באדר התשפג

סוכל פיגוע בשומרון: מחבל חמוש במטענים ובסכין חוסל סמוך לחוות דורות
יישוב ביהודה ושומרון, ארכיון, צילום: Sraya Diamant/Flash90

ניסיון פיגוע בשומרון: מחבל חמוש בסכינים ובמטענים מאולתרים הגיע הבוקר (ו') לחוות דורות עילית סמוך למעלה שומרון. בעל החווה זיהה את המחבל וחיסל אותו. כוחות הביטחון שהוקפצו למקום פתחו בסריקות במרחב, ונשלל חשש להימצאות חשודים נוספים במקום. לא היו נפגעים באירוע.

הסכין של המחבל

הסכין של המחבל צילום: דובר צה"ל

הוסר החשש מחדירת מחבל: תושבי ביתר עילית הורשו לצאת מבתיהם

מטען חבלה הונח אמש באוטובוס בביתר עילית ונוטרל על ידי חבלן משטרתי. כוחות הביטחון מבצעים סריקות נרחבות ברחבי העיר בניסיון לאתר את המחבל מתוך הערכה כי הוא עדיין שוהה בתחומי העיר. התושבים התבקשו להסתגר עד להודעה של פיקוד העורף שהתקבלה הבוקר בה התיר לתושבים לצאת מבתיהם.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על פי החשד, המחבל עלה על אוטובוס קו 225 בסמוך לשכונת גילה בירושלים כשברשותו שלושה מטעני צינור. המחבל הניח את התיק על אחד המושבים וירד בתחנה הראשונה בכניסה לעיר ולאחר מספר דקות הוא ניסה להפעיל את המטענים מרחוק.

שעות לאחר הפיגוע בת"א: כוחות הביטחון עצרו את אביו של המחבל

שלושה בני אדם נפצעו באורח אנוש, קשה ובינוני בפיגוע ירי שאירע אמש (ה') ברחוב דיזינגוף פינת בן יהודה בתל אביב. צוותי מד"א שהגיעו לזירה טיפלו בפצועים ופינו אותם לבית החולים איכילוב. המחבל, מעתז חוואג'ה בן 23 מנעלין איש חמאס שריצה עונש מאסר בישראל פעמיים, חוסל על ידי לוחם ימ"מ בחופשה.

צילום: Avshalom SaassoniFlash90

בתוך כך, כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו במהלך הלילה בכפר נעלין ועצרו את אביו של המחבל, סאלח חוואג'ה. בנוסף דווח כי חילופי אש התפתחו במהלך הפעילות, וכי שני פלשתינים נפצעו מירי. במהלך הפעילות מפו כוחות צה"ל את ביתו של המחבל לקראת הריסתו הצפויה.