דקה אחר דקה: עוד יום של טרור, לוויות ואלימות | וגם בשורה אחת טובה

המצב הביטחוני במדינה הפך לקשה ואירוע רודף אירוע. אמש, הטרור היכה שוב ואילן גנלס ז"ל נרצח בצפון ים המלח. בצהריים נקברו האחים יניב לאחר הפיגוע הקשה בחווארה ובערב תקפו ישראלים את חיילי צה"ל | עושים סדר

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 08:12 ז באדר התשפג

דקה אחר דקה: עוד יום של טרור, לוויות ואלימות | וגם בשורה אחת טובה
הלווית האחים הלל ויגל יניב ז"ל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יום קשה בישראל: יום אחר יום, הטרור שוב היכה בישראל אמש (ב') ובפיגוע בים צפונית לים המלח נרצח אילן גנלס, אזרח ישראלי-אמריקאי בן 27. עוד קודם לכםן הובאו למנוחות, האחים הלל ויגל יניב שנרצחו בפיגוע הקשה בחווארה ביום ראשון. בתוך כך, הטרור המשיך ופיגוע ירי נוסף בוצע ליד היישוב מגדלים. לאחר המהומות בחווארה, עוד אירוע קשה בו אזרחים ישראלים תקפו את לוחמי סיירת גולני.

22:39 - אלימות נגד צה"ל

אירוע חריג של אלימות כלפי חיילי צה"ל. באירוע, אזרחים ישראלים תקפו את חיילי צה"ל במרחב צומת הגז שבחטיבת שומרון ויידו אבנים לעבר כוח צה"ל ואף ניסו לדרוס קצין, הכוח הגיב בירי לעבר גלגלי הרכב, והרכב נמלט. 

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

22:00 - עוד פיגוע ירי

מחבלים ירו לעבר רכב ישראלי בין הכפר קוצרה שבשומרון לישוב תפוח. נהג הרכב המשיך בנסיעה לגיתית, תושבת נפצעה קל בידה ובנוסף ישנם 4 נפגעי חרדה. הכביש בין צומת תפוח לצומת מגדלים נחסם לתנועה. 

20:15 - אילן נרצח בפיגוע בצפון ים המלח

תחילה ביצע המחבל ירי לעבר רכב ישראלי סמוך לצומת בית הערבה ללא נפגעים. נהג הרכב, יואל זרמתי המשיך עד לצומת ודיווח על האירוע. על הרכב נמצאו מספר פגיעות. בהמשך, ככל הנראה המחבל שנמלט ביצע ירי על רכב באזור נבו, שם נפגע אילן גנלס ז"ל בן ה-27 באורח אנוש ובהמשך נקבע מותו. החוליה המשיכה בנסיעה וחבריה ירו לעבר רכב שלישי ללא הצלחה. 

באזור סנט ג'ורג נטשו המחבלים את הרכב והציתו אותו באש. הם נמלטו ברכב אחר ובמהלך ההימלטות נתקלו בכוח משטרה שירה לעברם ואחד המחבלים ככל הנראה נפצע. מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, שיבח את השוטרים שחתרו למגע ובכך מנעו מהם להמשיך ולבצע ירי לעבר אזרחים נוספים וכוחות בטחון שנעו באזור. המפכ"ל ציין כי השוטרים הבינו מיד שמדובר בפיגוע מתגלגל רב זירתי וידעו לזהות את נתיב המילוט של המחבלים.

אילן גנלס, הנרצח בפיגוע

אילן גנלס, הנרצח בפיגוע צילום: סעיף 27 א

"לוקח כמה שניות להבין את מה שהעיניים שלך רואות"

יואל זרמתי, שהיה הראשון שנורה בפיגוע, אך לא נפגע, תיאר היום בראיון ל"רשת ב'" את השתלשלות האירועים: "רכב עוקף אותנו בצומת בית הערבה חמש מאות מטר אחרי, לכיוון ירושלים. הרכב כמעט מסיים את העקיפה ויוצא בן אדם בחצי ראש מהרכב ומתחיל לירות לעבר הרכב" הוא מתאר.

"לוקח כמה שניות להבין את מה שהעיניים שלך רואות, הנהג עוצר במקום ואנחנו מתכופפים. הרכב של המחבל ממשיך ויצאנו מהרכב, הבנתי שאנחנו באמצע אירוע טרור" הוא משתף ומוסיף: "ואז אני רואה שאנחנו לא מוגנים שם אז מהר אמרתי לכולם, בואו נעלה על הרכב והתפננו לצומת אלמוג".

צילום: Erik Marmor/Flash90

17:45 - שיפור במצבו של אברהם פלאי

בשורה טובה התקבלה מבית החולים הדסה עין כרם שם עדכנו במצבו של אברהם פלאי, אביהם של האחים יעקב ואשר פלאי שנרצחו בפיגוע הקשה ברמות. פלאי מטופל מאז הפיגוע על ידי צוות נרחב בהדסה, ואף עבר ניתוחים בשל הפציעה המורכבת ממנה סובל. מנהל היחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם, פרופסור ורנון ואן הירדן, עדכן כי לאחר שהיה מונשם ומורדם בשבועות האחרונים, היום חל שיפור במצבו והוא ער ומתקשר עם סביבתו. מצבו עדיין מוגדר קשה.

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

16:30 - לווית האחים הלל ויגל יניב

אלפים ליוו את הלל ויגל הי"ד בדרכם האחרונה, ביניהם משפחה, חברים והמונים שלא הכירו את השניים שנרצחו בפיגוע הקשה בחווארה ביום ראשון האחרון. סבם של האחים, הרב שמואל יניב ספד בלוויה ואמר: ""זה רגע של קדושה, לא יכולתי לבוא בלי הטלית שעשה לי נכדי. זה הרי קורבן של גאולה. היום אני צריך לקבור שני נכדים אהובים. סבתא מרים תמיד אמרה שאתם צריכים לשיר בבית המקדש. עכשיו הלל ויגל שרים בבית המקדש של מעלה".