הרב שמואל יניב ספד לשני נכדיו: "הלל ויגל שרים בבית המקדש של מעלה"

אלפים ליוו את הלל ויגל הי"ד בדרכם האחרונה, ביניהם משפחה, חברים והמונים שלא הכירו את השניים. סבם, הרב שמואל יניב, ספד להם: "אני עומד לפניכם ילדים יפים, לא רק בחיצוניות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/02/23 16:50 ו באדר התשפג

הרב שמואל יניב ספד לשני נכדיו: "הלל ויגל שרים בבית המקדש של מעלה"
הרב שמואל יניב סופד לנכדיו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רבים ליוו היום (ב') את הלל מנחם ויגל יעקב הי"ד בדרכם האחרונה. לאורך כל מסע הלוויה מהר ברכה ועד להר הרצל אזרחים עמדו בצדי הדרך וחיזקו את משפחת יניב בשעתה הקשה. במהלך ההלוויה ספד גם הרב שמואל יניב, סבם של הלל ויגל. הרב יניב מוכר בציונות הדתית כמי שהעביר סיורים לפולין עבור ישיבות תיכוניות והוא מראשוני העוסקים בתחום דילוגי אותיות בתורה.

לא יכולתי לבוא בלי הטלית שעשה לי נכדי

הרב יניב ציטט בדבריו מהמנון תנועת הנוער בני עקיבא, ואמר על נכדיו: "אני עומד לפניכם ילדים יפים, לא רק בחיצוניות. אתם לא רוצים להיות נהנתנים. אנחנו לא שייכים לעולם הזה. הם לעולם לא עזבו את ארץ ישראל. אנחנו עם של קדושים". 

"זה רגע של קדושה, לא יכולתי לבוא בלי הטלית שעשה לי נכדי. זה הרי קורבן של גאולה. היום אני צריך לקבור שני נכדים אהובים. סבתא מרים תמיד אמרה שאתם צריכים לשיר בבית המקדש. עכשיו הלל ויגל שרים בבית המקדש של מעלה".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אני פונה לקיבוצניקים, אנשי ההתיישבות העובדת"

"יד אחים לכם שלוחה, אנחנו אחים. אב אחד לנו אל אחד בראנו. אחים אנחנו. נשאר כאלה תמיד. אחים", פנה הרב שמואל לכלל הציבור. 

בדבריו הזכיר גם את המחלוקות הנוכחיות בעם ישראל: "אנחנו פונים אליכם בשעה כזאת. הלב שותת דם, לאותם אנשים שאומרים 'נשרוף הכל, נחריב הכל אם לא תקבלו את עמדתנו'. אני פונה לקיבוצניקים, אנשי ההתיישבות העובדת. אנשים שאמרו 'עם ישראל חי גם אם אנחנו לא נהיה'. מכאן אני פונה לנוער המתוק שלנו, הנוער החביב, התורה תחיה אותנו ורק ממנה נקבל תעצומות נפש. אנחנו עם של חמלה, אני מודה באשמה. נישאר כך. אנחנו נוסיף קדושה על קדושה, חמלה על חמלה, נביא את הגאולה. הלב שלנו ימשיך לראות את הטוב".

הסב האבל ביקש לשלוח כוחות להורים: "לבני המתוק שלום, ואשתו גאון בעולם של חסד ואצילות. הילדים וכל המשפחה. אילו שורשים הבאת לעולם. אנחנו מברכים את כל היפים והטובים ביותר שיש לאומה. נישא את כל גאון ישראל על כתפינו. אנחנו נהיה האלונקה שתחזיק את כל כנסת ישראל, כולנו כאיש אחד".