בית המשפט הורה על שחרור המתיישבים שנעצרו על ידי מח"ט בנימין

מח"ט בנימין עצר אתמול מתיישבים אשר לטענת דובר צה"ל יידו אבנים לעבר ערבים. אלא שהיום בית המשפט קבע כי המח"ט מסר גרסה לא אמינה והם שוחררו | היום: אזרח ישראלי ניסה לדרוס קצין צה"ל בשומרון - הכוח הגיב בירי לעבר גלגלי הרכב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/02/23 22:50 ו באדר התשפג

בית המשפט הורה על שחרור המתיישבים שנעצרו על ידי מח"ט בנימין
אילוסטרציה, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מספר אזרחים ישראלים יידו אבנים מוקדם יותר הערב (ב') לעבר כוחות צה"ל במרחב צומת הגז שבחטיבת שומרון. אזרח ישראלי ניסה לדרוס קצין צה"ל ששהה בנקודה והכוח הגיב בירי לעבר גלגלי הרכב, שנמלט - כך נמסר מדובר צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מגנה כל גילוי אלימות שהיא, בוודאי כנגד חיילים וכוחות הביטחון. צה"ל מגבה את מפקד החטיבה ולוחמיו אשר עושים לילות כימים לביטחונם של אזרחי ישראל ותושבי איו"ש".

בנוסף, אתמול התקבל דיווח על שני אזרחים ישראלים שיידו אבנים לעבר רכב פלשתיני סמוך ליישוב רימונים שבמרחב חטיבת בנימין. לטענת דובר צה"ל, מפקד החטיבה המרחבית, אל"מ אליאב אלבז, שחלף בסמוך לנקודה ניגש על מנת להרחיק את מידי האבנים אלא שהחשודים תקפו מילולית את הקצין והדפו אותו, כוח מג"ב עצר את השניים והם הועברו להמשך טיפול משטרתי.

בית המשפט שחרר את העצורים

אלא שבתי המשפט השלום והמחוזי בירושלים קבעו היום כי מח"ט בנימין מסר גרסה לא אמינה והורו על שחרורם של מתיישבים שהשתתפו אתמול במחאה לאחר הפיגוע בבנימין.

 

תחילה קבע שופט בית משפט השלום עמיר שקד כי סרטון שהוצג בפניו "אינו עולה בקנה אחד (בלשון המעטה) עם גרסתו/תלונתו של המח"ט" ודחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצר המתיישבים בחמישה ימים והורה על שחרורם בתנאים מגבילים. המשטרה הגישה ערר כנגד ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

שופטת המחוזי מרים לומפ קבעה כי הראיות שהוצגו בפניה, הכוללות עדויות של שוטרי מג"ב מהאירוע "לא עומדים בהלימה עם תאור האירוע כפי שתואר על ידי המח"ט... כך שמעבר לסרט שהוצג לי, שגם לא עומד בהלימה עם האמור, עומדות גם עדויות אלו". השופטת דחתה את ערר המשטרה והמתיישבים שוחררו מהמעצר.

 

"מח"ט הגזרה התנהל בצורה אלימה ואימפולסיבית"

עו"ד נתי רום ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו ייצגו את המתיישבים. קידר מסר: "‏משטרת ישראל לא השלימה עם החלטת בימ"ש שהורה על שחרורם של החשודים לאור כרסומים בראיות. אולם כשהגענו לבית המשפט המחוזי התברר כי חלק מהחומרים לא היו בפניו, ומסתבר כי מחומר חקירה נוסף עולה כי הראיות החדשות חלשות עוד יותר וכי קיימות ראיות אובייקטיביות אשר שוללות את גרסתו של המח"ט, ועל כן לאור חולשת הראיות דחה בית המשפט וחופשת הראיות דחה בית המשפט את ערר המשטרה והורה על שחרורם של המתיישבים. ‏במקרה זה אנו מבקשים לחזק את ידיהם של אנשי מג"ב אשר התנהלו בצורה מעוררת כבוד באירוע, ולעומתם מח"ט הגזרה התנהל בצורה אלימה ואימפולסיבית, התסיס את השטח לשווא ומסר גרסאות סותרות ושקריות".

עו"ד נתי רום הוסיף: "לשמחתי גם בית משפט השלום וגם בית משפט המחוזי החליטו לשחרר את מרשיי למעצר בית לאחר שקבעו כי טענת המחט אינה עומד בהלימה לממצאים מהשטח כולל סרטון מהאירוע עצמו שהצגנו. בשעה שהטרור משתולל מצופה מכוחות הביטחון להבחין בין אוהב לאויב ולהשיב את הביטחון לתושבי האזור".