התעצמות, שכר ופנסיות: הוסכם על תכנית רב שנתית למערכת הביטחון

ראש הממשלה, שר האוצר, שר הביטחון והרמטכ"ל, הודיעו כי סיכמו הלילה על תכנית ביטחון רב שנתית במסגרת תקציב במדינה. מטרת התכנית היא הסדרת נושאים ביטחוניים וצבאיים | סמוטריץ': "בשורה גדולה לצה"ל למשרד הביטחון ולמדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/23 08:04 ב באדר התשפג

התעצמות, שכר ופנסיות: הוסכם על תכנית רב שנתית למערכת הביטחון
סוכם על על תכנית רב שנתית למערכת הביטחון ולצה"ל במסגרת תקציב המדינה, צילום: דוברות ראש הממשלה

הודעה משותפת לראש הממשלה, שר האוצר, שר הביטחון והרמטכ"ל: על רקע מתיחות ביטחונית גוברת, כאשר בלילה האחרון נורו רקטות לעבר עוטף עזה, הוסכם הלילה (ה') על תכנית רב שנתית למערכת הביטחון ולצה"ל במסגרת תקציב המדינה. מדובר בתכנית רב שנתית ראשונה מאז 2015 שמאפשרת לצבא ולמדינה להיערך לקראת האתגרים הצפויים בשנים הקרובות.

הפגישה המקרית של סמוטריץ' והרמטכ"ל בכנסת:

לאחר עבודת מטה מעמיקה הוסכם על תכנית רב שנתית למערכת הביטחון ולצה"ל במסגרת תקציב המדינה. במסגרת ההסכם יוסדרו נושאים הקשורים לשירות החובה, התעצמות והתחמשות צבא הגנה לישראל, מודל שירות הקבע, שכר אנשי הקבע והפנסיות.

הרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי

הרמטכ"ל הרצי הלוי "הישג חשוב לביטחון" | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"הישג חשוב לביטחון ישראל ולכלכלת ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך, ואמר "זהו הישג חשוב לביטחון ישראל ולכלכלת ישראל, תכנית רב-שנתית שתעצים את צה"ל ותבטיח יציבות והתעצמות של צבא ההגנה לישראל".

"התפקיד הראשון של ממשלת ישראל הוא לדאוג לביטחונם של אזרחי ישראל וזה מה שעמד לנגד עיניי בדיוני התקציב עם משרד הביטחון", כך אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ', והוסיף כי "התוכנית הרב שנתית היא בשורה גדולה לצה"ל למשרד הביטחון ולמדינת ישראל. התוכנית תאפשר בעזרת ה' לצבא הגנה לישראל לשמור על חוסנה ועוצמתה של מדינת ישראל ולהיערך לאתגרי הביטחון השונים".

סוכם תקציב ביטחון רב שנתי

סוכם תקציב ביטחון רב שנתי צילום: דוברות ראש הממשלה

שר הביטחון יואב גלנט בירך גם הוא על הסיכום התקציב, "התקציב הרב שנתי המאפשר את קידום הביטחון בתקופה עתירת אתגרים וסיכונים", הסביר, לדבריו, "התקציב יאפשר לצה"ל ולמשרד הביטחון להיערך אל מול האיומים הניצבים בפנינו ולשמר את כח האדם האיכותי לו אנו זקוקים".

האתגרים שעומדים לפני ההצבעה לתקציב

זהו הצעד הראשון לקראת בניית תקציב המדינה, שאתגרים רבים עוד עומדים בפניו. כך למשל, עקב העובדה שטרם נפתרה בעיית הסמכויות של סמוטריץ', שר האוצר מאיים כי הוא לא יצביע בעד התקציב הקרוב, אם שר הביטחון לא יעביר לו את הסמכויות שהובטחו לו, כך פרסם העיתונאי רביב דרוקר ב"חדשות 13".

סמוטריץ

סמוטריץ', הגיעו להסכמות עם מערכת הביטחון | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נוסף לכך השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, דורש הגדלת תקציב משמעותית במשרד לביטחון לאומי, דבר אליו באוצר מסרבים בתוקף. חזית נוספת שנפתחה בימים האחרונים, נובעת מהשרה עידית סילמן לאחר שיו"ר ש"ס דרעי דורש כי הסמכויות של קרן הניקיון של המדינה יעברו לסמכותו. השרה סילמן, אינה מרוצה מהמהלך ודורשת שישאר בידיו של משרדה.