רקטות נורו הלילה לישראל: צה"ל הגיב בתקיפה במרכז רצועת עזה

המתיחות נמשכת: הלילה נורו מרצועת עזה 6 רקטות לעבר אשקלון ושדרות, כיפת ברזל יירטה 5 מהם ואחת נפלה בשטח פתוח | בתגובה, תקף צה"ל במרכז רצועת עזה: "פגיעה משמעותית ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/23 07:22 ב באדר התשפג

רקטות נורו הלילה לישראל: צה"ל הגיב בתקיפה במרכז רצועת עזה
צילום: Rahim Khatib/Flash90

צה"ל הגיב לירי הרקטות: במהלך הלילה ולאחר שבישראל נערכו לתגובה לפעילות המבצעית אמש (ד') בשכם, נורו לעבר ישראל 6 רקטות מרצועת עזה. הרקטות, כוונו לעבר אשקלון, שדרות ויישובי עוטף עזה, חמש רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ואחת נפלה בשטחים פתוחים. בתגובה לירי, תקף הלילה צה"ל במרכז רצועת עזה וחיסל אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס.

המתחם אותו תקף צה"ל הלילה

המתחם אותו תקף צה"ל הלילה צילום: דובר צהל

בהודעה שפרסם הלילה דובר צה"ל, הוא אישר את התקיפה והוסיף כי בנוסף לתקיפת האתר לייצור אמצעי לחימה, הותקף גם מתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה, המשמש בין היתר לאחסון אמצעי לחימה ימיים של חמאס. המתחם ממוקם בסמוך למסגד, מרפאה, בית ספר, בית מלון ותחנת משטרה.
זוהי הוכחה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס ממקם את נכסיו הצבאיים בלב אוכלוסייה אזרחית.

תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון צילום: דובר צה"ל

צה"ל חיסל 11 מחבלים בשכם

התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות מוקדם יותר הלילה לשטח ישראל. תקיפה זו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס ברצועה. ארגון הטרור חמאס הוא הנושא באחריות ברצועת עזה, והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל.

פעילות הכוחות הבוקר, שלושה מחבלים חוסלו

פעילות הכוחות הבוקר, שלושה מחבלים חוסלו צילום: דובר צה"ל

ההתחממות מגיעה לאחרפעילות צה"ל אמש בשכם. במהלך הפעילות, חוסלו 11 מחבלים בלב שכם ויותר ממאה נפצעו. בג'יהאד האסלאמי ובחמאס איימו לאחר המבצע כי יגיבו על הרג המחבלים והלילה אכן נורו רקטות לעבר ישראל. אמש אמר גורם צבאי בכיר כי ישראל צריכה להיערך לפיגוע נקמה מצד הפלשתינים בכל הגזרות, כולל בעזה והירושלים.