סוער בוועדת הכספים: שרה ובנימין נתניהו מבקשים הכרה בהוצאות נוספות

בוועדת הדיון מתנהל דיון תחת הנושא "שכר שרים וסגני שרים", ובו עלתה בקשת ראש הממשלה למימון נוסף עבור ביתו הפרטי בקיסריה | במהלך הדיון הוצאו חברי כנסת שהתלהמו, בשל המהומה ההצבעה בנושא נדחתה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/02/23 11:10 א באדר התשפג

סוער בוועדת הכספים: שרה ובנימין נתניהו מבקשים הכרה בהוצאות נוספות
בנימין ושרה נתניהו | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ועדת הכספים בראשות חבר הכנסת משה גפני התכנסה הבוקר (ד') לדיון בשכר השרים וסגני השרים. במהלך הדיון שהפך לסוער, דנו חברי הוועדה בבקשת משפחת נתניהו למימון שני מעונות. הדיון הפך סוער, וכמו בתחילת השבוע, חברי כנסת מהאופוזיציה הורחקו מהדיון. לאחר המהומה בדיון הוחלט לדחות את ההצבעה לשבוע הבא.

"זה מה שדחוף עכשיו עם יוקר המחיה?"

על פי הבקשה, המדינה תישא במימון מלא של שני המעונות – גם את הבית ברחוב עזה בירושלים שנתון תחת שיפוץ וגם את ביתם בקיסריה. אחד יוגדר כמעון ראש הממשלה והשני כמעון חליפי. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, הגיש את המסמך לוועדה בשם בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בבקשה נכתב כי המדינה תממן הוצאות השתתפות של רעייתו שרה באירועים, כנסים ומשלחות בארץ ובחו"ל גם כאשר היא שותפה להם בלעדיו. בבקשה עלתה הדרישה להכרה בהוצאות ביגוד עבור שרה. 

בשל מהומה בוועדה, ההצבעה נדחתה

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, הגיש את המסמך בשם נתניהו לוועדה. במהלך דבריו חברי האופוזיציה מחו על הבקשה וצעקו לעברו: "זה מה שדחוף עכשיו עם יוקר המחיה?", "היה לזה תקדים בכלל?". חברת הכנסת מיכל שיר צעקה: "כשזה נוגע לכסף של ביבי הם רצים כמו עכברים, איפה הם היו כשהיה מדובר בכסף של האזרחים?". שיר הוצאה מהדיון על ידי גפני.

 במהלך הדיון חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה קראו: "שחיתות, שחיתות" לעבר חברי הקואליציה, וחבר הכנסת גפני ניסה להרגיע את הרוחות ללא הצלחה. בעקבות הדיונים הסוערים הוועדה לא הספיקה להצביע, וההצבעה בנושא נדחתה לשבוע הבא.