מאות בהלוויתו של רפאל - בניו ספדו: "עברנו מקידוש לקדיש"

הלוויותיהם של שניים מנרצחי הפיגוע החלו, בניו של רפאל בן אליהו ספדו לאביהם בכאב: "יצאת רק בשביל לעזור לאחרים" | מאות בלווית גבאי בית הכנסת שאול חי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/23 14:18 ז בשבט התשפג

מאות בהלוויתו של רפאל - בניו ספדו: "עברנו מקידוש לקדיש"
הלווית רפאל בן אליהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הלוויות הנרצחים מהפיגוע: בשעה זו מובאים למנוחות בירושלים, שניים מהנרצחיםבפיגוע הקשה בשכונת נווה יעקב בערב שבת. מאות מלווים את רפאל בן אליהו ושאול חיי בדרכם האחרונה. בניו של בן אליהו ספדו לאביהם.

הבנים ספדו לאביהם

"אבא יקר ואהוב שלי" ספד בנו קובי. "היית מודל בשבילי. תמיד הסתכלתי עליך בהערצה. הלב הענק שלך. תמיד עם חיוך ענק על הפנים. אבא שלי, אתה נרצחת ונפלת חלל כגיבור אמיתי. עשית זאת כדי לעזור לאחרים. תמיד רצית להעניק. אתה עם החיוך הענק שלך והעיניים הירוקות שלך".

קובי המשיך ואמר: "יצאת רק בשביל לעזור לאחרים. הקרבת את עצמך בשביל להציל אנשים חפים מפשע ואת המשפחה שלך. אתה הגיבור שלי. נתת את חייך כדי שאחרים לא ייפגעו. אין מעלה גדולה מזו. הסתכלת למוות בעיניים ולא מצמצת לשנייה. לא פחדת לרגע. אתה הגיבור שלי. בחרת לקפח את חייך למען אחרים. הגעגוע אליך לעולם לא ייפסק. הלב שלי התרסק לרסיסים".

הלוויתו של רפאל בן אליהו

הלוויתו של רפאל בן אליהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בהמשך ספד גם בנו השני, אור: "אבא שלי, אני בן 22 לא האמנתי שייקחו לי אותך כל כך מוקדם. אני, מתן ואימא היינו איתך ברגעים האחרונים שלך. עברנו מקידוש לקדיש. על הרצפה נפרדתי ממך. אמרתי לך, סליחה, אני אוהב אותך. עם מי אני אתייעץ?".

מאות בלווית גבאי בית הכנסת שאול חי

משה ליאון, אמר גם הוא דברים במהלך הלוויה: "רפאל היקר והאהוב. אתה גיבור אמיתי, גיבור ירושלים. הצלת נפשות רבות ביום שישי. אתה היית עם שני בניך ואשתך היקרה. לא חשבת הרבה ויצאת לעזור לילד שאתמול בלילה קברנו אותו. אימא שלו זעקה לעזרה. באותו רגע בא מחבל בן עוולה וירה לך בראש. מאחלים למתן רפואה שלמה שהגן על אימא שלו שהיא לא תיפגע. הרוצח ניסה להרוג אותו. משפחתך אוהבת ירושלים".

לאחר שתמו ההספדים על רפאל בן אליהו, החלו ההספדים לשאול חי אותו ליוו רבים למנוחות. שאול כזכור, שהה בארוחת שבת אצל קרובי משפחה ונורה למוות בעודו עושה את דרכו לבית הכנסת, שם היה גבאי".

אליהו חי

אליהו חי צילום: באדיבות המשפחה