טבח בליל שבת: סיפורם של הנרצחים בפיגוע הקשה בירושלים

הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע בנווה יעקב בערב שבת. מבני הזוג שירדו לתת עזרה ונורו ועד לגבאי שעמד מחוץ לבית הכנסת | אלה הנרצחים בפיגוע הקשה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/01/23 08:37 ז בשבט התשפג

טבח בליל שבת: סיפורם של הנרצחים בפיגוע הקשה בירושלים
צילום: באדיבות המשפחה

שבת מדממת בירושלים: שבעה ישראלים נרצחו בליל שבת בפיגוע בבית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים בידי המחבל עלקם ח'יירי שנוטרל וחוסל בהמשך על ידי כוח משטרה. שלושה פצועים נוספים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק. אלו הם שבעת הנרצחים בפיגוע הקשה בנווה יעקב.

ישיבת הקבינט אמש:

איליה סוסנסקי

הלילה הותר לפרסום שמו של הנרצח האחרון בפיגוע, איליה סוסנסקי בן 25 שנורה בידי המחבל ונהרג. 

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אירנה קורולובה

אירנה, אזרחית אוקראינה, שהתה בישראל בששת השנים האחרונות כעובדת סיעודית. נשיא אוקראינה זלנסקי עודכן על מותה והגיב על הפיגוע: "אנו חולקים עם ישראל כאב לאחר פיגועי הטרור בירושלים. בין הקורבנות אישה אוקראינית. תנחומים כנים למשפחות הקורבנות. הפשעים בוצעו בציניות ביום השואה הבינלאומי. אסור שלטרור יהיה מקום בעולם של היום, לא בישראל ולא באוקראינה". 

אשר נתן מורלי

אשר נתן, בן 14 במותו, התגורר בבניין סמוך למקום הפיגוע. הוא היה הבכור מבין שמונה ילדים ויצא לאחר ארוחת השבת על מנת לפגוש חברים. הוריו של אשר שמעו את הירי ויצאו לחפש אחר בנם, עד שהבינו כי הוא נרצח בפיגוע. הוא הובא אמש למנוחות.

צילום: באדיבות המשפחה

שאול חי

הרוג נוסף בפיגוע גבאי בית הכנסת "זכור לאברהם", שאול חי הי"ד, בן 68, שהיה בדרכו לשיעור תורה בפסגת זאב. שאול סיים את סעודת השבת בה התארח אצל קרבי משפחה ולאחר מכן עשה דרכולבית הכנסת, המחבל פגש אותו בסמוך לבית הכנסת וגם הוא נורה ונהרג.

אליהו חי

שאול חי צילום: באדיבות המשפחה

רפאל בן אליהו

נרצח נוסף בפיגוע ששמו אותר לפרסום הוא רפאל בן ה-56, רפאל היה ברכבו בדרכו הבייתה כששמע את צעקות הנפגעים, הוא עצר טנפגע מהירי של המחבל. הבוקר התאריינה דודתו ב"רשת ב" וסיפרה: "לא יאומן מה שקרה לנו, הוא נותר בן יחיד לאמא, אח שלו נהרג בגיל 13 וחצי בתאונת דרכים לפני 40 שנה ובשבת הזאת הייתה האזכרה שלו". הלוויתו תיערך היום ב-12:00 בהר המנוחות בירושלים.

הלוויית אלי ונטלי

הלוויית אלי ונטלי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלי מזרחי ונטלי זיסקין

אמש כבר הותרו לפרסום שמותיהם של בני הזוג אלי ונטלי. הזוג שהה בביתו כאשר נשמעו קולות הירי מהרחוב, לאחר שיצאו מביתם על מנת לנסות ולעזור, נורו בני הזוג בידי המחבל ונהרגו. נטלי, שעלתה עם משפחתה לארץ בשנות התשעים, עבדה בבית חולים כמחלקת אוכל וכמה שעות לפני הפיגוע שבה מעבודתה. היא ובן זוגה אלי נסעו ביום הפיגוע לבקר את אביו בירושלים, השניים כאמור מצאו את מותם בלילה. הם הובאו אמש למנוחות.

צילום: באדיבות המשפחה