פרסום ראשון: בג"ץ מנע מצה"ל להרוס את בית רוצח אורי אנסבכר

שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון קיבלה את עתירת משפחת המחבל והקפיאה את הריסת ביתו. הבית היה מיועד להיהרס כבר הבוקר

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 01/04/19 13:35 כה באדר ב'

פרסום ראשון: בג"ץ מנע מצה"ל להרוס את בית רוצח אורי אנסבכר
אורי אנסבכר הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

הריסת בית המחבל שרצח את הנערה אורי אנסבכר הי"ד תתעכב ואולי אף תמנע, זאת למרות שהיה מיועד להיהרס כבר הבוקר (ב') על ידי כוחות צה"ל. עיכוב ההריסה קורה בעקבות עתירה שהוגשה אתמול על ידי עורכת הדין לאה צמל כנגד אותה ההחלטה. שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון קיבלה את העתירה והעניקה צו ביניים להריסת בית המחבל.

בעקבות העתירה, בג"ץ ידון בהריסת בית המחבל שהודה ברצח והוכח שביצע אונס בנערה. נדגיש, כי בניגוד לפעמים קודמות בהם המדינה התמהמה בהוצאת צו ההריסה, כאן המדינה פעלה מהר, אך כעת בג"ץ מעכב את ההריסה על ידי קבלת העתירה של עו"ד לאה צמל. 

העתירה התקבלה

העתירה התקבלהצילום: צילום מסך

כזכור, לפני כחודש, מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, על צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל ערפאת עטיה סלימאן רפאעיה, שרצח את אורי אנסבכר ז"ל, ביער הסמוך לעין יעל בירושלים. הצו נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו נגד ההריסה.

שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון

שופטת בית המשפט העליון, ענת ברוןצילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

שי גליק מנכ"ל בצלמו - ארגון זכויות אדם מסר בתגובה: "גם הרצח הכי מזוויע לא יעזור לשופטי בג"ץ שתמיד ילחמו למען זכויות האדם של המחבלים ובני משפחותיהם. מדובר באחד הפיגועים הקשים ביותר שידעה מדינת ישראל. אבל את בג"ץ  לא מעניין זכויות האדם של אורי אנסבכר ז"ל ושל אזרחי ישראל אלא דווקא של המחבלים הרוצחים. ארגון בצלמו יפעל למען כך, שבממשלה הבאה יקבע נוהל הרס בתי מחבלים מיידי".